Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Struktura spożycia drobiu zmienia się

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-08-2014, 11:09
Struktura spożycia drobiu zmienia się
fot. Fotolia

W okresie od lipca 2013 roku do czerwca 2014 roku rynek świeżego drobiu w Polsce odnotował, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, 1-procentowy spadek w ujęciu ilościowym 1,6-procentowy spadek w ujęciu wartościowym.

Analizowana kategoria obejmuje świeże mięso drobiowe paczkowane i sprzedawane na wagę. Do kategorii tej zaliczają się również produkty marynowane i przyprawione.

- Zmianie uległa struktura spożycia drobiu w Polsce. Gospodarstwa domowe coraz chętniej decydują się na filety (piersi) z kurczaka (wzrost o 5 proc.). Z kolei spożycie udek i skrzydełek spadło odpowiednio o 7 i 6 proc. Z roku na rok coraz chętniej sięgamy też po mięso z kaczki, którego udział w zakupach całej kategorii wynosi obecnie ok. 3 proc. - komentuje Michał Maksymiec, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Największym segmentem rynku świeżego drobiu jest mięso z kurczaka. Udział tego segmentu w całkowitych wydatkach przeznaczonych na całą kategorię wyniósł w analizowanym okresie 78 proc. Drugim największym segmentem jest mięso z indyka z udziałem w całej kategorii na poziomie 13 proc.

W okresie od lipca 2013 roku do czerwca 2014 roku, pojedyncze polskie gospodarstwo zakupiło około 38 kg mięsa z kurczaka, wydając na ten cel niewiele ponad 8 zł za kilogram. Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów, mięso z kurczaka kupowane było średnio 29 razy w ciągu roku. Na pojedynczy akt zakupowy (pojedynczą wizytę w sklepie) przypadało 1,3 kg produktu.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, w analizowanym okresie świeży drób był najczęściej kupowany w tradycyjnych sklepach małoformatowych, które odpowiadają za około 46 proc. sprzedaży ilościowej całej kategorii w Polsce. Wzrost odnotował natomiast kanał handlu nowoczesnego (hipermarkety, supermarkety i dyskonty). Wśród nich znaczący wzrost zanotowały dyskonty, czyli Biedronka, Lidl, Netto i Aldi. W tym kanale sprzedaży gospodarstwa domowe realizowały 15,9 proc. zakupów produktów z kategorii świeżego drobiu w ujęciu ilościowym (wzrost o 3 proc. w porównaniu do lat ubiegłych). Z kolei udział hipermarketów i supermarketów utrzymał się na stabilnym poziomie i wyniósł odpowiednio 11 i 22 proc.

- Można spodziewać się, iż wraz z powstawaniem na mapie kolejnych sklepów Biedronki i Lidla, udział kanału dyskontów w zakupach kategorii świeżego drobiu będzie nadal zyskiwał na znaczeniu. Z drugiej strony, silne przywiązanie Polaków do tradycyjnych sklepów małoformatowych oraz rozdrobnienie handlu w Polsce, może stanowić hamujący czynnik wzrostu dla istotności kanału dyskontów - dodaje Michał Maksymiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH