Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

SuperDrob: Konsumenci wiedzą, czego chcą, ale nie są gotowi, aby za to więcej zapłacić

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2018, 19:03
SuperDrob: Konsumenci wiedzą, czego chcą, ale nie są gotowi, aby za to więcej zapłacić
Magdalena Panasiuk-Krasińska, wiceprezes SuperDrob S.A. ds. handlu Fot. Superdrob

- Czy cena wciąż jest najważniejsza? Chciałabym powiedzieć, że nie. Natomiast prowadziliśmy bardzo dużo badań w zakresie przetwórstwa i wszędzie spotykamy się z tym, że klient oczekuje ciekawych i prozdrowotnych propozycji, których nie może samodzielnie przygotować w domu. Jednak gdy przychodzi mu zapłacić za ten produkt, znajduje on jedynie bardzo wąską grupę odbiorców, którzy zanurzają się głęboko w dietetykę i czytają etykiety - mówiła Magdalena Panasiuk-Krasińska, wiceprezes SuperDrob S.A. ds. handlu podczas konferencji "Rynek mięsa drobiowego" w Warszawie.

Magdalena Panasiuk-Krasińska przyznaje, że dzisiejsi konsumenci są coraz bardziej dojrzali i wiedzą czego chcą, ale nie są jeszcze gotowi żeby odpowiedni więcej za to zapłacić.

- Myślę, że to się zmieni. Coraz więcej ludzi ma mało czasu dla siebie. Wiele rodzin chce spędzać czas razem, ale niekoniecznie na gotowaniu. Stąd łatwiej będzie o zakupy produktów o wyższej wartości dodanej dla producenta - dodała.

Wiceprezes Superdrobu zauważa, że na rynkach zagranicznych występują duże oczekiwania ze strony sieci handlowych połączone z niewielką gotowością na ponoszenie dodatkowych opłat wynikających z żywienia wegetariańskiego czy specyficznej kontroli nad procesem produkcyjnym.

- W rozwoju rynku produktów convenience dominujące znaczenie odgrywa wciąż zachodnia część Europy. Widzimy, że te rynki są na innym poziomie rozwoju. W 2017 r. nasz eksport przetworów mięsnych zanotował 13-proc. dynamikę. Widzimy więc, że w zakresie eksportu jeszcze jesteśmy w stanie powalczyć konkurencyjnie i zaoferować klientowi zachodnioeuropejskiemu coś ciekawego - dodała.

Panasiuk-Krasińska zauważa, że w trend convenience coraz mocniej wpisuje się styl funkcjonowania polskiego konsumenta.

- Jeszcze dwa lata temu segment convenience zdominowany był przez puszki i słoiki. Teraz widzimy, że tych ofert jest dużo więcej. Pojawiają się produkty nie tyle tradycyjne, ale mające zaspokoić dodatkowe potrzeby i gusta. Brak czasu wymusza akceptację tego stylu życia i spożywania gotowych produktów. Konsument chce mieć pewność jakości. Widzimy, że klienci chcą nowych ofert i koncentrują się na nowych trendach, a my jako producenci nie tylko staramy się je kreować, ale i gonić - dodała.

Wiceprezes Superdrobu zauważyła, że nie już ma sieci handlowej, która nie testowałaby formatu convenience.

- W każdym sklepie mamy stoisko z produktami convenience, ten trend został zaakceptowany przez sprzedawców. Widzimy, że Polska jest postrzegana jako kraj, który ma jeszcze duży potencjał rozwojowy. Trendy mocno się zmieniają i bardzo szybko gonimy zachodnią Europę. Oferta zwiększa się także w zakresie produktów bezmięsnych, 'food to go' i każdy próbuje taką ofertę dla sieci skonstruować - podsumowała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.