Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

SuperDrob na FRSiH: Nasza strategia to połączenie akwizycji i projektów greenfieldowych

– W niektórych obszarach inwestujemy sami, w niektórych szukamy możliwości zakupu. Wybór jest za każdym razem kwestią indywidualnej analizy. Zależy od tego, co jest dostępne na rynku, i od tego, co możemy zyskać – mówił Jarosław Kowalewski, członek zarządu SuperDrob SA podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

SuperDrob na FRSiH: Nasza strategia to połączenie akwizycji i projektów greenfieldowych
Jarosław Kowalewski, członek zarządu, SuperDrob SA

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 05-11-2019, 06:52

Jak tłumaczył Jarosław Kowalewski, SuperDrob stawia na połączenie akwizycji i projektów greenfieldowych. Strategia jest zawsze dosyć elastyczna i uzależniona od tego, co jest dostępne na rynku i w jakim tempie firma planuje się rozwijać. Prelegent FRSiH 2019 podkreślił, że przy transakcji zakupu zyskuje się przede wszystkim czas.

–  Transakcja zakupu to oszczędność czasu. Mamy dodatkowe moce produkcyjne z całym zapleczem surowcowym i zapleczem klienckim, z doświadczoną kadrą, która jest gotowa i dostępna na miejscu. Pierwszego dnia po przejęciu spółka działa – powiedział  członek zarządu SuperDrob.

Jak tłumaczył Jarosław Kowalewski, SuperDrob stawia na połączenie i akwizycji i projektów greenfieldowych. Strategia jest zawsze dosyć elastyczna i uzależniona od tego, co jest dostępne na rynku i w jakim tempie firma planuje się rozwijać. Prelegent FRSiH 2019 podkreślił, że przy transakcji zakupu zyskuje się przede wszystkim czas.

–  Transakcja zakupu to oszczędność czasu, trwa 3-5 miesięcy. Mamy dodatkowe moce produkcyjne z całym zapleczem surowcowym i zapleczem klienckim, z doświadczoną kadrą, która jest gotowa i dostępna na miejscu. Pierwszego dnia po przejęciu spółka działa – powiedział  członek zarządu SuperDrob.

W przypadku greenfieldu proces budowy przedsięwzięcia jest znacznie trudniejszy, a często przypomina drogę przez mękę.

– Żeby cokolwiek wybudować, od pomysłu do otwarcia fabryki, potrzeba m.in. trzech lat. Sam proces pozyskiwania pozwolenia na budowę wynosi od roku (przy przychylnych władzach lokalnych) do dwóch lat lub dłużej – tłumaczył Kowalewski.

–  Strategia zawsze będzie dosyć elastyczna i uzależniona od tego, co jest dostępne na rynku i od tego w jakim tempie chcemy się rozwijać. Zawsze będzie to połączenie akwizycji i projektów greenfieldowych –  podsumował.

W drugiej części panelu, poświęconej protekcjonizmowi jako przeszkodzie w zwiększaniu obecności polskich firm na rynku UE członek zarządu SuperDrobu wskazał, że w wielu krajach Wspólnoty rynek rolno-spożywczy od dawna jest mocno obostrzony.

- Są kraje, które mocno bronią dostępu do swoich rynków weterynaryjnie czy marketingowo. Spowodowało to jednak, że sektor mięsny był w stanie zbudować narzędzia, którymi sobie z tym radził. To przede wszystkim jakość, bo dziś produkty polskie zaczynają się wyróżniać w Europie jako najlepsze, ale i polski park maszynowy, który po 2004 r. został tak zmodernizowany, że nie mamy dziś problemu z przechodzeniem audytów zachodnich sieci handlowych - dodał.

więcej informacji:

Jarosław Kowalewski RSS ALERT    /    SuperDrob RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    akwizycje RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    inwestycje w branży mięsnej RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    protekcjonizm RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.