Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

SuperDrob: Polski rynek nie skonsumuje dużo więcej drobiu

- Myślę, że czeka nas jeszcze kilka lat wzrostu produkcji drobiarskiej. Natomiast polski rynek już dużo więcej nie skonsumuje. Spożycie zatrzymało się na poziomie 28 kg na osobę, co waha się w zależności od pogody i nastrojów, ale jest to dobry ustabilizowany poziom - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Kowalewski, członek zarządu ds. strategii i rozwoju w firmie SuperDrob.

SuperDrob: Polski rynek nie skonsumuje dużo więcej drobiu
Jarosław Kowalewski, członek zarządu ds. strategii i rozwoju SuperDrob, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 30-10-2019, 09:25

Jarosław Kowalewski, członek zarządu, SuperDrob SA będzie gościem Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019. Weźmie udział w debatach pt. "Rewolucja w branży mięsnej zmienia strategie firm" oraz "Totalna integracja. 2019 rokiem konsolidacji branży spożywczej" Zarejestruj się już dziś:

W ocenie Jarosława Kowalewskiego istnieje niewielka szansa, że spożycie drobiu będzie rosło np. kosztem wieprzowiny.

- Mięso drobiowe jest mniej tłuste i łatwiejsze w przyrządzeniu. Polski rynek powinien rozwijać się stabilnie, ale to już nie będą duże wzrosty. Widzimy też lokalnie coraz więcej produktów przetworzonych. Zmienia się struktura spożycia drobiu. Konsument kupuje mniej świeżego mięsa, a częściej sięga po dania gotowe czy convenience, np. przygotowane do odgrzania panierowane kotlety. Na Zachodzie proporcja między produktami świeżymi a przetworzonymi na półkach sklepowych jest zupełnie inna niż u nas, oczywiście na korzyść tych drugich - mówi.

Członek zarządu SuperDrob SA ocenia, że rynek drobiu jako całość będzie rósł, ale nie lokalnie.

- Polska staje się coraz poważniejszym eksporterem. Od 2011 roku nasz eksport drobiu wzrósł czterokrotnie, a od 2014 roku dwukrotnie. Patrząc na te tendencje, prawdopodobnie w ciągu dwóch lat eksport drobiu będzie większy niż spożycie na rynku krajowym. To jest coś niesamowitego i to jest trend, który będzie trwał. W stosunku do Europy Zachodniej jesteśmy atrakcyjnym kosztowo producentem, dzięki czemu nasze mięso tam wygrywa. Do tego co chwilę któryś z polskich producentów pojawia się w odległym zakątku świata. Polski drób zaczyna docierać wszędzie. Wszyscy mówią o Chinach bo to wielki rynek i każdy chciałby tam być, ale wielu polskich producentów sprzedaje np. do najdalszych krajów w Afryce. My też. Może Afryka nie jest dla nas kluczowym rynkiem, ale musimy patrzeć globalnie - podsumowuje.

Pełna treść rozmowy z Jarosławem Kowalewskim ukazała się w październikowym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy"

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SuperDrob RSS ALERT    /    Jarosław Kowalewski RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    spożycie drobiu RSS ALERT    /    spożycie drobiu w Polsce RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.