Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

SuperDrob przekroczy 1,5 mld zł przychodów, nie wyklucza przejęć

- W 2018 r. osiągnęliśmy 1,5 mld zł przychodów. W tym roku znacznie przekroczymy ten wynik. Przed nami sporo inwestycji do realizacji w całym łańcuchu integracyjnym. Będziemy też patrzeć na możliwości akwizycyjne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Kowalewski, członek zarządu ds. strategii i rozwoju w firmie SuperDrob.

SuperDrob przekroczy 1,5 mld zł przychodów, nie wyklucza przejęć
Jarosław Kowalewski, członek zarządu ds. strategii i rozwoju SuperDrob, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 09-08-2019, 13:51

Jarosław Kowalewski patrzy optymistycznie na polski rynek drobiu.

- Przed graczami, którzy nadążają z inwestycjami i rozwojem widzę jeszcze kilka lat dobrej perspektywy. My też będziemy mocno starali się brać udział w tym wzroście i być jednym z jego składników. W 2018 r. osiągnęliśmy 1,5 mld zł przychodów. W tym roku znacznie przekroczymy ten wynik. Przed nami sporo inwestycji do realizacji w całym łańcuchu integracyjnym. Będziemy też patrzeć na możliwości akwizycyjne. Jeżeli w Polsce będą dostępne ciekawe podmioty, które czymś się wyróżniają, będziemy chętnie rozmawiać - mówi.

Członek zarządu SuperDrobu ds. strategii poinformował, że w ciągu ostatnich dwóch lat spółka przeznaczyła sporo nakładów na zwiększenie mocy produkcyjnych i automatyzację procesów w zakładach w Karczewie i w Łodzi.

- Nie da się ich już znacznie powiększyć, niemniej w miarę możliwości próbujemy w dalszym ciągu zwiększać moce i automatyzować, a dzięki temu produkować taniej i więcej nie zwiększając zatrudnienia. W Karczewie przez ostatnie dwa lata udało nam się zwiększyć możliwości ubojowe o 25 proc. Bardzo dużo wydaliśmy na automatyzację i uproszczenie pewnych procesów, poszliśmy w stronę zliniowana całego procesu produkcji. Z kolei nasz zakład w Łodzi doszedł do swoich maksymalnych mocy produkcyjnych. Co roku produkcja rośnie tam o 10-15 proc. W 2017 roku uruchomiliśmy tam piątą linię convenience i w tej chwili ten zakład zapełnia moce produkcyjne. Musimy więc zastanowić się jak w przyszłości odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na produkty wysoko przetworzone - mówi.

Kowalewski opowiedział także o planach wobec przejętego w 2018 r. od Indykpolu zakładu w Lublinie.

- Od tego czasu dzięki inwestycjom  zwiększyliśmy tam produkcję o 20-30 proc. Obecnie trwają prace nad zwiększeniem jej o kolejne 20 proc. Do końca 2019 roku powinniśmy dojść do maksymalnych mocy ubojowych. W momencie przejęcia zakładu były one wykorzystywane na poziomie 60 proc. Dużo pieniędzy zainwestowaliśmy także w to, aby zakład nie tylko ubijał, ale też w pełni dzielił i kalibrował produkty. Staramy się nie sprzedawać produktu nieprzetworzonego, czyli tuszki w całości. Kurczak musi być co najmniej podzielony lub obrobiony termicznie. Duże inwestycje w Lublinie były realizowane właśnie w tym kierunku - podsumowuje.

Pełna treść rozmowy z Jarosławem Kowalewskim ukaże się w najbliższym wydaniu naszego magazynu "Rynek Spożywczy"

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SuperDrob RSS ALERT    /    Jarosław Kowalewski RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    inwestycje w branży mięsnej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.