Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

SuperDrob: Rynki Unii Europejskiej nie wchłoną dużo więcej drobiu z Polski

- Brak łatwych nowych rynków zbytu spowoduje zwiększenie podaży mięsa w Polsce, obniżenie ceny i w konsekwencji potrzebę szukania kolejnych oszczędności przez producentów. To wymusi kolejne akwizycje i łączenie się zakładów - uważa Adam Kurowski, zastępca Dyrektora ds. Zakupów Produkcyjnych SuperDrob S.A.

SuperDrob: Rynki Unii Europejskiej nie wchłoną dużo więcej drobiu z Polski
Adam Kurowski, zastępca Dyrektora ds. Zakupów Produkcyjnych SuperDrob S.A., fot. mat. pras.

Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 16-02-2018, 13:15

Przedstawiciel SuperDrob S.A. jest przekonany, że branża drobiarska musi stawiać na jakość i innowacyjność, a więc produkty przetworzone.

- Świat pędzi do przodu. Nie omija to branży spożywczej. Wystarczyło zajrzeć na ubiegłoroczne targi Anuga 2017 i zobaczyć nowości w daniach gotowych czy napojach gorących. Coraz ważniejszą rolę będzie odgrywać pełna przejrzystość całego procesu od paszy do gotowego wyrobu (pionowa integracja). Certyfikaty BRC, IFS mają liczące się zakłady. O standard QS - otwierający drogę do rynku detalicznego w Niemczech – jest trudniej. Ma go tylko kilka zakładów w Polsce - mówi.

Kurowski zauważa, że Polska, jako największy producent mięsa drobiowego w UE, musi sprzedać ponad 3 mln ton mięsa drobiowego.

- Czy to już początek nadprodukcji? Konsumpcja krajowa powoli wzrasta. Rynki UE nie wchłoną dużo więcej. Potrzebne są nowe rynki zbytu. Otwarcie dla polskich zakładów rynku RPA, a więc jednego z największych importerów drobiu na świecie, nie oznacza, że zaczynamy wysyłać tam nasz drób. Konkurencja ze strony Brazylii, czy USA w elementach nożnych jest bardzo mocna. Bliski Wschód jest opanowany przez Brazylię czy Ukrainę - dodaje.

Zastępca Dyrektora ds. Zakupów Produkcyjnych SuperDrob S.A. przyznaje, że brak łatwych nowych rynków zbytu spowoduje zwiększenie podaży mięsa w Polsce, obniżenie ceny i w konsekwencji potrzebę szukania kolejnych oszczędności przez producentów.

- To wymusi kolejne akwizycje i łączenie się zakładów. Powstaną duże grupy drobiarskie wzorem gigantów z UE – 2 Sisters czy Plukon. Na rynku pozostaną zakłady średniej wielkości wyspecjalizowane w produkcji na eksport. Mniejsze ubojnie, bez wyraźnej orientacji eksportowej, będą skazane na zamykanie działalności. Nie wytrzymają jakościowo i finansowo - dodaje.

Kurowski zwraca uwagę na szarże na rynek Unii Europejskiej ze strony ukraińskiego giganta MHP.

- W tej chwili MHP posiada w Unii 3 swoje firmy-satelity. Rozgląda się za inwestycją w Polsce, gdzie koszty produkcji są ok. 40 proc. niższe. Kontyngenty w ilości 40 tyś. ton rocznie nie zatrzymają ekspansji. Ukraiński drób potrafi być konkurencyjny poza kontyngentem - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SuperDrob RSS ALERT    /    Adam Kurowski RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    RPA RSS ALERT    /    Ukraina RSS ALERT    /    MHP RSS ALERT    /    Plukon RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    akwizycje w branży mięsnej RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.