Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

SuperDrob stawia na rynek produktów premium i convenience

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-01-2015, 15:33
SuperDrob stawia na rynek produktów premium i convenience
(fot. Superdrob)

Na rynku wędlin drobiowych największy potencjał wzrostu mają produkty premium, czyli wyroby o mięsności powyżej 90 proc., takie jak np.: parówki, kiełbasy, kabanosy czy szynki. Rosną również udziały rynkowe produktów garmażeryjnych z wyższej półki. Szczególnie mocno zyskują na popularności pasztety, galantyny, pieczenie i drób faszerowany - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Domański, dyrektor handlu krajowego SuperDrob.

Z danych SuperDrobu wynika również, że dobre perspektywy czekają kategorię żywności wygodnej. - Produkty convenience powinny zwiększyć w tym roku swój procentowy udział w rynku. Wierzymy, że ta grupa produktów będzie skupiała coraz większą uwagę konsumenta - podkreśla Adam Domański.

W jej ocenie kluczowe na polskim rynku kategorie drobiowych przetworów mięsnych i wędlin to: pasztety, wędliny suszone, parówki, rolady, pieczenie, oraz elementy wędzone z kurczaka, takie jak filet, podudzie czy tuszka. - Do kategorii rosnących zaliczyć można produkty garmażeryjne i wędliny podsuszane. Zauważalny jest też trend zwiększenia udziału sprzedaży wędlin paczkowanych, wynikający ze zwiększenia udziału w dystrybucji kanału nowoczesnego i dyskontów - komentuje ekspert SuperDrobu.

- W kontrze jednak rozwija się także segment tradycyjny w handlu wielkopowierzchniowym, zwłaszcza w segmencie premium. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się pasztety i teryny - dodaje Domański. - Jednocześnie coraz wyraźniejszy staje się podział na dwie kategorie klientów. Pierwszą stanowią ci, którzy kupują drogie produkty premium, drugą zaś konsumenci, którzy ze względów ekonomicznych wybierają produkty tańsze. Można ocenić, że rynek produktów ekonomicznych pozostaje stabilny - zaznacza.

Zwraca uwagę, że klienci coraz częściej poszukują nowinek, takich jak np. kabanosy z orzechami. - Jest to spowodowane nasyceniem rynku produktami typowymi - wyjaśnia dyrektor SuperDrobu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH