Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Świadomość konsumentów na temat jaj i mięsa rośnie. Podobnie będzie z rybami?

- W ostatnim czasie zmienia się świadomość polskich konsumentów jeśli chodzi o jaja z wolnego wybiegu czy dobrostan kurczaków. Z rybami będzie tak samo. To zapotrzebowanie konsumenckie skłoniło sieci handlowe do tego żeby wprowadzać takie produkty na swoje półki, a konsumenci zaczęli je rozpoznawać. W Polsce prowadzimy edukację, budujemy świadomość i mamy nadzieję, że gdy konsumenci będą rozpoznawać nasze logo, zaczną zadawać pytania i będą świadomi na temat tego jak ryby są poławiane - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Camiel Derichs, dyrektor regionalny MSC na Europę.


Świadomość konsumentów na temat jaj i mięsa rośnie. Podobnie będzie z rybami?
fot. shutterstock

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 23-04-2019, 13:08

- Co dwa lata robimy wielkie badanie konsumenckie i wiemy już, że Polacy są wrażliwi na temat przełowienia. Gdy zrozumieją że MSC jest narzędziem, które zapobiega przełowieniu i myślę, że w Polsce będzie podobnie. Konsumenci będą coraz bardziej świadomi i mamy narzędzia, które mogą pomóc w podnoszeniu ich świadomości - dodaje Derichs.

Według badań przeprowadzonych przez MSC 88 proc. konsumentów w Polsce zgadza się z opinią, że musimy chronić oceany i naturę dla przyszłych generacji.

- Chcą wiedzieć skąd pochodzą ryby, i chcą potwierdzenia tego faktu. Na razie znak MSC rozpoznaje 26 proc. ankietowanych, ale ten wskaźnik rośnie. Polskie społeczeństwo jest otwarte, potrzebujemy jedynie czasu i przestrzeni - dodaje Joanna Ornoch z MSC Polska.

Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce przyznaje, że producenci często mówią, że konsumenci nie znają MSC.

- Odpowiadamy, ale macie dużą zdolność żeby zrobić razem różnicę. Wy macie produkty, my dajemy wiedzę i narzędzia. Odpowiadam że gdyby to się nie przekładało na sprzedaż to by nie działało na całym świecie - mówi.

Dębicka podaje, że od 2016 r. zanotowano wzrost wolumenu sprzedaży produktów z MSC do 18 tys. ton rocznie.

- Polacy jedzą ok. 13 kg żywej ryby na głowę rocznie, co daje nam 0,5 mln ton ryb rocznie. Z tego 70 proc. stanowią ryby dzikie: śledź, mintaj, makrela i dorsz. Co ciekawe, polscy producenci bardzo dużo produkują z MSC, bo w 2017 r. 70 tys. wyprodukowano w Polsce z MSC, ale, tak jak wspomniałam, większość trafia na eksport - mówi.

Koordynator MSC w Polsce zauważa, że zakres gatunkowy i to, jakie ryby jemy zmienia się.

- Ostatnio zaobserwowaliśmy bardzo duży wzrost spożycia makreli przez Polaków. Jest to wzrost rok do roku rzędu 30-33 proc. Trochę czuję się matką tego sukcesu, bo wiążemy go z wejściem certyfikowanej makreli z silną kampanią Biedronki. Tak więc ogromne stado certyfikowane przez MSC pozwoliło na urozmaicenie diety Polaków. Próbujemy też zarazić konsumentów dzikim łososiem, który jest trochę inny niż hodowlany - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Dębicka RSS ALERT    /    MSC RSS ALERT    /    Camiel Derichs RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    połowy RSS ALERT    /    makrele RSS ALERT    /    spożycie ryb w Polsce RSS ALERT    /    spożycie ryb RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.48.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.