Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Systemy jakości to przyszłość produkcji żywności w Polsce

Systemy jakości to szansa zarówno dla producentów, którzy otrzymują wyższą cenę za swój produkt, ale także dla konsumenta, którzy ma pewność, że jego produkt został wyprodukowany w powtarzalnej jakości, nad którą czuwa urzędowa kontrola żywności. Doświadczenia Francji czy Austrii, gdzie konsumenci praktycznie nie kupują żywności bez znaku jakości pokazują, że jest to słuszny kierunek - mówili uczestnicy debaty zorganizowanej przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

Systemy jakości to przyszłość produkcji żywności w Polsce

Andrzej Czubała, prezes zarządu Centrum Jakości AgroEco Sp. z o.o. przypomniał, że systemy jakości w produkcji żywności istniały już w II Rzeczypospolitej, np. w produkcji boczku.

- W systemie jakości chodzi o przekazanie informacji klientowi, że produkt jest wytwarzany w określonym standardzie jakościowym, ma powtarzalną jakość i że jest nadzorowany przez jednostkę trzecią lub grupę, która jest w stanie potwierdzić zgodność produkcji z określonymi wymaganiami - dodaje.

Jak dodał, na rynku znajduje się obecnie wiele różnych znaków towarowych, które nie mają nic wspólnego z systemami jakości i wprowadzają jedynie zamęt w głowach konsumentów.

- Pojedyncze znaki, które są nadawane z tytułu różnego rodzaju konkursów informują klienta o tym, że produkt uzyskał wysoką rangę w konkretnym miejscu i czasie. Natomiast system jakości to informacja, że przez cały czas produkcji stosowany jest nadzór nad tym produktem i powinien być on zawsze wytworzony w odpowiedniej, powtarzalnej jakości - dodał.

Czubała, jeden z twórców systemu jakości QAFP, przyznał, że brak jest działań ze strony państwa mających na celu promowanie systemów jakości.

- W mediach pojawia się wiele artykułów deprecjonujących systemy jakości w ogóle. Mówią o tym ludzie, którzy nie mają bladego pojęcia na ten temat. To nie jest samowolne działanie, które ktoś sobie wymyślił, to przemyślana systemowa działalność opisana konkretnymi procedurami. Systemy pomagają, ale pomagałyby o wiele bardziej jeśli istniałby spójny system ich promowania wśród klientów po to, żeby wiedzieli, że produkt objęty systemem gwarantuje wysoką, powtarzalną i stałą jakość - podsumował.

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności przyznał, że systemy jakości mogą służyć także do scalania branż.

- Są świetnym narzędziem do tworzenia dużych strumieni produktów pod jedną marką, a także gromadzenia niewielkich producentów, którzy chcieliby eksportować na cały świat. System nie zaczyna się i kończy na przetwórstwie, zaczyna się od surowca. Wszystkie duże systemy światowe, które odniosły sukces marketingowy zaczynają się od rolnika. Surowiec i jego jakość jest podstawą - dodał.

więcej informacji:

systemy jakości RSS ALERT    /    systemy jakości mięsa RSS ALERT    /    QAFP RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    Wiesław Różański RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    Andrzej Czubała RSS ALERT    /    Grzegorz Majchrzak RSS ALERT    /    Józef Wojewódzki RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    promocja polskiej żywności RSS ALERT    /    protekcjonizm RSS ALERT    /    protekcjonizm w UE RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.