Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Szopi.pl: Mamy znaczącą sprzedaż mięsa i wędlin

- Mamy znaczącą sprzedaż mięsa i wędlin. Oceniam, że nasz miks jest zbliżony do zwykłych zakupów średniej wielkości dokonywanych raz w tygodniu lub nieco częściej. Oczywiście, pewna część klientów nie korzysta z usług Szopi.pl czy innych podmiotów obecnych na rynku e-grocery, gdyż zależy im na bezpośrednim zobaczeniu produktu. Jednak ta część konsumentów, która to robi, chętnie sięga po mięsomówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zbigniew Płuciennik, twórca platformy Szopi.pl.

Szopi.pl: Mamy znaczącą sprzedaż mięsa i wędlin
Zbigniew Płuciennik, twórca Szopi.pl, fot. PTWP

Zbigniew Płuciennik wskazuje, że wysokie jakości mięso wołowe to produkt, który potencjalnie mógłby być sprzedawany przez internet z uwagi na swój niszowy charakter.

- W efekcie potencjalni odbiorcy, którzy są rozproszeni np. na obszarze Warszawy, nie muszą mieszkać w pobliżu konkretnego sklepu mięsnego. Dotarcie do nich online jest potencjalnie atrakcyjne. Potrzebny jest odpowiedni sposób transportu tego mięsa. Musi być ono transportowane w warunkach chłodniczych albo, tak jak robimy w Szopi.pl, w styropianowych pojemnikach i do ok. pół godziny trafić ze sklepu do właściciela. Myślę że to jest możliwe - mówi.

Płuciennik zwraca uwagę, że produkty spożywcze, w tym produkty świeże odpowiadają jedynie za 0,5 proc. całkowitej sprzedaży internetowej w Polsce.

- W warszawie ten udział na pewno jest większy i może sięgać kilku procent. Jednak na pewno sprzedawcy mięsa nie mogą oprzeć się tylko na tym kanale. Dobrym rozwiązaniem byłoby wykorzystanie efektu multikanałowości, np. poprzez obecność w handlu z opcją zamówienia w internecie. Wówczas taki produkt miałby szanse na to aby mocniej zaistnieć w świadomości klientów, którzy zetkną się z produktem w internecie i ewentualnie kupią go pierwszy raz on-line. Dziś bardzo częstą praktyką konsumentów jest dokonanie w pierwszej kolejności researchu online, a potem zakup offline - dodał.

W Szopi.pl mięsa i produkty mięsne cieszą się podobnym zainteresowaniem jak pozostałe produkty ze standardowego koszyka FMCG.

- Mamy znaczącą sprzedaż mięsa i wędlin. Oceniam, że nasz miks jest zbliżony do zwykłych zakupów średniej wielkości dokonywanych raz w tygodniu lub nieco częściej. Oczywiście, pewna część klientów nie korzysta z usług Szopi.pl czy innych podmiotów obecnych na rynku e-grocery, gdyż zależy im na bezpośrednim zobaczeniu produktu. Jednak ta część konsumentów, która to robi, chętnie sięga po mięso - dodał.

Czy dobra gatunkowo wołowina jest produktem, który ma szansę zaistnieć w dużych sieciach?

- Duże sieci handlowe mogą być zainteresowane tego rodzaju nieco niszowym produktem i wprowadzić go na zasadzie testu. Natomiast nie przypominam sobie żeby któraś z 8-10 największych sieci w Polsce miała obecnie w swoim asortymencie specjalną, wysokojakościową wołowinę. Raczej są to drobniejsze sklepy, niemniej obserwujemy dziś trend do tworzenia jakiejś części asortymentu w wyższych cenach i uważam, że jest szansa przebicia się do sieci z takim produktem - podsumowuje Płuciennik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Płuciennik RSS ALERT    /    szopi.pl RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wołowina 2019 RSS ALERT    /    BeefShop RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    e-grocery RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.