Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Tarczyński: Prawie 16-proc. wzrost przychodów w I kw., ale spadek zysku netto

W I kwartale 2016 roku przychody Grupy Tarczyński wyniosły 144,48 mln zł były o 15,8 proc. wyższe niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Jak podała spółka w raporcie, istotny wpływ na wysokość osiągniętych przychodów miało systematyczne rozszerzanie współpracy z sieciami handlowymi, przeprowadzone w ostatnich kwartałach kampanie reklamowe oraz wdrażanie nowych asortymentów grupy premium.

Tarczyński: Prawie 16-proc. wzrost przychodów w I kw., ale spadek zysku netto
fot. materiały prasowe Tarczyński SA

W okresie 3 miesięcy 2016 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 20,6 proc. i była o 3,8 p.p. niższa niż w analogicznym okresie 2015 roku. - Podstawowym czynnikiem spadku marży brutto był wzrost udziału kosztów zużycia materiałów i energii w przychodach (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) – w pierwszym kwartale 2016 roku udział ten kształtował się na poziomie 61,9 proc., podczas gdy w pierwszym kwartale 2015 roku było to 60,8 proc. Istotny wpływ na spadek marży brutto miał też wzrost kosztów amortyzacji związany z zakończoną rozbudową zakładu w Ujeźdźcu Małym oraz zakupem specjalistycznych maszyn i urządzeń produkcyjnych. Koszty amortyzacji w pierwszym kwartale 2016 roku wyniosły 6,19 mln  zł, a w pierwszym kwartale 2015 roku 5 mln zł (koszty związane przede wszystkim z halami produkcyjnymi i ich wyposażeniem) - podała spółka w raporcie.

Poziom kosztów sprzedaży wyniósł 20,44 mln  zł (spadł o 1.098 tys zł tj. o 5 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2015 roku). W pierwszym kwartale 2016 roku Grupa Tarczyński nie prowadziła typowej kampanii reklamowej, jak to miało miejsce w roku ubiegłym. Działania reklamowe opierały się na sponsorowaniu programu rozrywkowego w jednej z wiodących stacji telewizyjnych. Ponadto - jak zaznacza spółka - miniony kwartał był okresem wzmożonych działań promocyjno-marketingowych.

Na pozostałe koszty operacyjne w pierwszym kwartale 2015 roku największy wpływ miało odszkodowanie w wysokości 3,1 mln zł wypłacone spółce w związku z likwidacją zapasów. Likwidacja ta związana była ze szkodą, jaka miała miejsce w trakcie przechowywania surowca mięsnego w mroźni u jednego z dostawców. 

Wynik EBITDA grupy w okresie 3 miesięcy 2016 roku wyniósł 11, 67 mln zł i był o 1,98 mln zł. niższy niż w analogicznym okresie 2015 roku. Rentowność EBITDA wyniosła 8,1 proc.

Grupa wypracowała w okresie pierwszych trzech miesięcy 2016 roku 3,18 mln zł zysku netto przy rentowności netto na poziomie 2,2 proc. Zysk netto w analogicznym okresie 2015 r. wyniósł 5,36 mln zł.

Grupa Tarczyński produkuje ok. 300 wyrobów wędliniarskich. Produkty spółki są sprzedawane na obszarze całej Polski - zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Dodatkowo Grupa Tarczyński realizuje sprzedaż eksportową, głównie na rynki Europy Zachodniej: Holandia, Wielka
Brytania, Niemcy. W 2015 roku sprzedaż eksportowa stanowiła 11,2 proc. przychodów ze sprzedaży. Grupa Tarczyński posiada trzy zakłady produkcyjne. Główny zakład produkcyjny, o wydajności dobowej 100 ton, zlokalizowany jest w Ujeźdźcu Małym. Ponadto Grupa dysponuje dwoma zakładami produkcyjnymi: w Sławie oraz w Bielsku-Białej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tarczyński RSS ALERT    /    wyniki Tarczyński RSS ALERT    /    kabanosy Tarczyński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.93.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.