Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tarczyński: Rośnie sprzedaż wędlin suchych i podsuszanych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2015, 15:05
Tarczyński: Rośnie sprzedaż wędlin suchych i podsuszanych
Tomasz Tarczyński, Group Brand Manager w spółce Tarczyński (fot, mat.pras.)

Obserwuje się utrzymanie tendencji wzrostu zainteresowania konsumentów wyrobami suchymi oraz podsuszanymi. W tym segmencie prym wiodą kiełbasy – zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Tarczyński, Group Brand Manager w spółce Tarczyński.

- Jakie trendy kształtują obecną sytuację na rynku wędlin?

- W zeszłym roku wartość rynku mięs i wędlin przekroczyła 27 mld zł, z czego około 14,5 mld konsumenci przeznaczyli na zakup samych wędlin. Obserwuje się utrzymanie tendencji wzrostu zainteresowania konsumentów wyrobami suchymi oraz podsuszanymi. W tym segmencie prym wiodą kiełbasy. Prognozujemy, że ustabilizowane silne marki, promujące wyroby o wyżej wspomnianym charakterze, mogą nadal liczyć na wysoki udział w rynku.

- Rynek wyrobów premium rośnie?

- Zdecydowanie tak. Ma na to wpływ fakt, że konsumenci są coraz bardziej świadomi - chętniej kupują produkty spożywcze, które gwarantują im wysoką jakość. Nawet jeśli mogą sobie pozwolić na mniejszą ilość takiego wyrobu.

- A rynek wędlin convenience?

- Tutaj także obserwujemy progres. Rośnie znaczenie wędlin łatwo dostępnych, nierzadko usytuowanych w przestrzeni sklepowej z dala od działów mięsnych. Dlatego obecnie produkty należy kreować w taki sposób, aby idealnie pasowały do towarzystwa tak zwanych szybkich przekąsek, jak np. batonik zbożowy. Wymaga to sporej dozy elastyczności. Jednak jeśli jest to obszar niszowy - to czemu ograniczać swoje horyzonty przyzwyczajeniami?

- Czy dostrzega Pan zmiany w obszarze dystrybucji wędlin?

- Do najważniejszych kanałów dystrybucji wciąż należą: kanał nowoczesny, tradycyjny oraz eksport. Można zauważyć, że zakłady przetwórstwa mięsnego są coraz bardziej otwarte na dystrybucję w kanale nowoczesnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH