Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tarczyński: Rośnie sprzedaż wędlin suchych i podsuszanych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2015, 15:05
Tarczyński: Rośnie sprzedaż wędlin suchych i podsuszanych
Tomasz Tarczyński, Group Brand Manager w spółce Tarczyński (fot, mat.pras.)

Obserwuje się utrzymanie tendencji wzrostu zainteresowania konsumentów wyrobami suchymi oraz podsuszanymi. W tym segmencie prym wiodą kiełbasy – zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Tarczyński, Group Brand Manager w spółce Tarczyński.

- Jakie trendy kształtują obecną sytuację na rynku wędlin?

- W zeszłym roku wartość rynku mięs i wędlin przekroczyła 27 mld zł, z czego około 14,5 mld konsumenci przeznaczyli na zakup samych wędlin. Obserwuje się utrzymanie tendencji wzrostu zainteresowania konsumentów wyrobami suchymi oraz podsuszanymi. W tym segmencie prym wiodą kiełbasy. Prognozujemy, że ustabilizowane silne marki, promujące wyroby o wyżej wspomnianym charakterze, mogą nadal liczyć na wysoki udział w rynku.

- Rynek wyrobów premium rośnie?

- Zdecydowanie tak. Ma na to wpływ fakt, że konsumenci są coraz bardziej świadomi - chętniej kupują produkty spożywcze, które gwarantują im wysoką jakość. Nawet jeśli mogą sobie pozwolić na mniejszą ilość takiego wyrobu.

- A rynek wędlin convenience?

- Tutaj także obserwujemy progres. Rośnie znaczenie wędlin łatwo dostępnych, nierzadko usytuowanych w przestrzeni sklepowej z dala od działów mięsnych. Dlatego obecnie produkty należy kreować w taki sposób, aby idealnie pasowały do towarzystwa tak zwanych szybkich przekąsek, jak np. batonik zbożowy. Wymaga to sporej dozy elastyczności. Jednak jeśli jest to obszar niszowy - to czemu ograniczać swoje horyzonty przyzwyczajeniami?

- Czy dostrzega Pan zmiany w obszarze dystrybucji wędlin?

- Do najważniejszych kanałów dystrybucji wciąż należą: kanał nowoczesny, tradycyjny oraz eksport. Można zauważyć, że zakłady przetwórstwa mięsnego są coraz bardziej otwarte na dystrybucję w kanale nowoczesnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH