Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Tarczyński SA podsumowuje 2018 rok: Odbudowa sprzedaży i inwestycje w marketing

W 2018 r. Tarczyński S.A. zanotowała 760,4 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 732,8 mln zł w 2017 roku. Zysk netto spółki wyniósł w 2018 r. 25,7 mln zł (2,26 zł na akcję) wobec 23,4 mln zł rok wcześniej (2,07 zł na akcję).

Tarczyński SA podsumowuje 2018 rok: Odbudowa sprzedaży i inwestycje w marketing
Jacek Tarczyński, prezes firmy Tarczyński

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2019, 19:06

Jak czytamy w liście prezesa Jacka Tarczyńskiego do akcjonariuszy, spółka konsekwentnie realizuje swoją strategię i będzie kontynuować działania, które pozwolą na utrzymanie pozycji lidera rynku kabanosów w Polsce.

- Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej wzrosły o 3,8 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły ponad 760 mln zł. Po roku 2017, w którym z naszego portfolio usunęliśmy ponad 200 indeksów sprzedażowych, w roku 2018 odbudowaliśmy tę sprzedaż w ramach naszych kluczowych grup asortymentowych - mówi prezes zarządu spółki.

W ocenie spółki istotny wpływ na wzrost osiągniętych przychodów w 2018 roku w stosunku do 2017 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka) oraz wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium.

Grupa Tarczyński realizuje sprzedaż eksportową, głównie na rynki Europy Zachodniej: Niemcy, Anglia i Holandia. W 2018 roku sprzedaż eksportowa stanowiła 21,2% przychodów ze sprzedaży.

W 2018 Tarczyński S.A. koncentrowała się na dalszej specjalizacji i budowaniu efektywności organizacji. Spółka osiągnęła nadwyżkę EBITDA na poziomie ponad 73 mln zł, co daje roczną dynamikę w wysokości 12 proc. i rekordowy poziom rentowności 9,6 proc. w odniesieniu do wielkości sprzedaży. Spółka wypracowała w 2018 r. 25,7 mln zł zysku netto, co daje wzrost o 9 proc. rdr i rentowność na poziomie 3,4 proc. w odniesieniu do wielkości sprzedaży. 

Ponad 60 proc. kosztów wytworzenia produktów Tarczyński SA stanowi cena surowca mięsnego. W 2018 r. spółka ocenia miniony rok jako spokojny, bez niespodziewanych zawirowań. 

Pomimo dużego wzrostu cen surowców na rynku w 2018 roku, Spółce udało się wypracować marżę brutto na sprzedaży na poziomie 22,9% (o 2,8 p.p. wyżej niż w 2017 roku), dzięki przeprowadzeniu programu redukcji kosztów, optymalizacji procesów oraz poprawie struktury sprzedaży i weryfikacji oferty asortymentowej.

W 2018 r. Tarczyński SA zwiększyła aktywność w zakresie wydatków na marketing, badania i rozwój, a także wydatków związanych z rozwojem zasobów ludzkich. 

- Utrzymanie statusu lidera i innowatora generuje konieczność ponoszenia istotnych wydatków inwestycyjnych. Rok 2018 to rok znaczących nakładów na inwestycje rzeczowe, które w kolejnych okresach będziemy kontynuować, aby w przyszłości zaspokajać zmieniające się potrzeby naszych klientów, ale również potwierdzać fakt wiodącego innowatora na rynku przekąsek mięsnych - zakończył Jacek Tarczyński.

W okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2018 roku przeciętne zatrudnienie z tytułu umów o pracę w Grupie Tarczyński S.A. wynosiło 1.015 osób, co stanowiło spadek o 153 osób w stosunku do 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tarczyński SA RSS ALERT    /    Jacek Tarczyński RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    kabanosy RSS ALERT    /    wyniki Tarczyński RSS ALERT    /    Tarczyński RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • detalista 2019-03-31 23:12:36
    Musicie wyrównać ofertę w kanałach sprzedaży, handel tradycyjny to kabanosy 120g 7- 8 zł cena detal, a Auchan w moim mieście cały czas 4,99 to jawne oszustwo pyt kto jest najbardziej winny
  • Janusz Kamiński 2019-04-01 09:39:22
    Użycie tricków marketingowych to dobry kierunek. :")
  • smow's Mediterranean Restaurant 2019-04-01 18:36:30
    niesmaczne kiepski skład , kabanosy nie jadalne. typowy wyrób dla polaczków

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.