Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Tarczyński SA podsumowuje trzy kwartały 2018 r.: wzrost przychodów, spadek zysku netto

Spółka Tarczyński S.A. po III kwartałach 2018 roku zanotowała 555,4 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 544,5 mln zł w analogicznym okresie 2017 r. Spółka zakończyła III kwartały 2018 r. z 11,036 mln zł zysku netto wobec 14,9 mln zł zysku netto rok wcześniej.

Tarczyński SA podsumowuje trzy kwartały 2018 r.: wzrost przychodów, spadek zysku netto
Jacek Tarczyński, prezes zarządu Tarczyński S.A.

W okresie 9 miesięcy 2018 roku skonsolidowane przychody Grupy Tarczyński wyniosły 555,4 mln zł. i były o 2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W ocenie spółki istotny wpływ na wzrost osiągniętych przychodów w okresie pierwszych 9 miesięcy 2018 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka) oraz wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium.

W okresie 9 miesięcy 2018 roku marża brutto na sprzedaży wynosiła 22,2% i była o 3,1 p.p. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 roku.

- Pomimo dużego wzrostu cen surowców na rynku w 2018 roku, Spółce udało się utrzymać marżę brutto na sprzedaży na prawie niezmienionym poziomie co w analogicznym okresie roku ubiegłego, dzięki przeprowadzeniu programu redukcji kosztów, optymalizacji procesów oraz poprawie struktury sprzedaży i weryfikacji oferty asortymentowej - czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Istotny wpływ na poziom marży brutto miał wzrost kosztów amortyzacji związany z zakończoną rozbudową zakładu w Ujeźdźcu Małym oraz zakupem specjalistycznych maszyn i urządzeń produkcyjnych. Koszty amortyzacji w pierwszych 9 miesiącach 2018 roku wyniosły 21,6 mln zł, a w analogicznym okresie 2017 roku 21,5 mln zł. Były to koszty związane przede wszystkim z halami produkcyjnymi i ich wyposażeniem).

Poziom kosztów sprzedaży wyniósł 72,9 mln zł (udział tych kosztów w przychodach wzrósł o 11,7 p.p. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego).

W okresie pierwszych 9 miesięcy 2018 roku Grupa Tarczyński prowadziła kampanię reklamową. Koszty kampanii, które obciążyły wynik do końca trzeciego kwartału wyniosły 9,8 mln zł.

Wynik EBITDA Grupy w analizowanym okresie wyniósł 48,6 mln zł. i był o 3,9 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność EBITDA wyniosła 8,7%. Mimo niekorzystnych warunków otoczenia rynkowego, Grupa przeprowadziła proces restrukturyzacji operacyjnej, którego efekty widać na poziomie marży EBITDA.

Grupa wypracowała w okresie pierwszych 9 miesięcy 2018 roku 11,037 mln zł zysku netto przy rentowności netto na poziomie 2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tarczyński RSS ALERT    /    Tarczyński SA RSS ALERT    /    wyniki Tarczyński RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    kabanosy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.201.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.