Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tarczyński z niewielkim spadkiem marży brutto w III kwartale 2017

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 18:05
Tarczyński z niewielkim spadkiem marży brutto w III kwartale 2017
Jacek Tarczyński, prezes firmy Tarczyński SA

Grupa Tarczyński SA w III kwartale 2017 roku osiągnęła 127,9 mln zł wobec 106,4 mln zł rok wcześniej. Zysk netto w III kwartale 2017 wyniósł 9,4 mln zł wobec 2,2 mln zł rok wcześniej.

W okresie 9 miesięcy 2017 roku skonsolidowane przychody Grupy Tarczyński wyniosły 544.486 tys. zł. i były o 17,1% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Istotny wpływ na wzrost osiągniętych przychodów w okresie pierwszych 9 miesięcy 2017 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka) oraz wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium.

W okresie 9 miesięcy 2017 roku marża brutto na sprzedaży wynosiła 19,0% i była o 0,3 p.p. niższa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Pomimo dużego wzrostu cen surowców na rynku w 2017 roku, Spółce udało się utrzymać marżę brutto na sprzedaży na prawie niezmienionym poziomie co w analogicznym okresie roku ubiegłego, dzięki przeprowadzeniu programu redukcji kosztów, optymalizacji procesów oraz poprawie struktury sprzedaży i weryfikacji oferty asortymentowej.

Istotny wpływ na poziom marży brutto miał wzrost kosztów amortyzacji związany z zakończoną rozbudową zakładu w Ujeźdźcu Małym oraz zakupem specjalistycznych maszyn i urządzeń produkcyjnych. Koszty amortyzacji w pierwszych 9 miesiącach 2017 roku wyniosły 21.544 tys zł., a w analogicznym okresie 2016 roku 19.204 tys zł (koszty związane przede wszystkim z halami
produkcyjnymi i ich wyposażeniem).

Poziom kosztów sprzedaży wyniósł 65.310 tys. zł (udział tych kosztów w przychodach spadł o 1,2 p.p. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego). W okresie pierwszych 9 miesięcy 2017 roku Grupa Tarczyński nie prowadziła kampanii reklamowej.

Wynik EBITDA Grupy w analizowanym okresie wyniósł 44.678 mln zł. i był o 8.823 tys zł wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność EBITDA wyniosła 8,2%. Mimo niekorzystnych warunków otoczenia rynkowego, Grupa przeprowadziła proces restrukturyzacji operacyjnej, którego efekty widać na poziomie marży EBITDA.

Grupa wypracowała w okresie pierwszych 9 miesięcy 2017 roku 14.047 tys. zł zysku netto przy rentowności netto na poziomie 2,6%.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelnik 11-11-2017, 15:27:
ale grubas, pewnie już ma miażdżycę

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 734) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.