Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tarczyński ze wzrostem przychodów i spadkiem marży brutto

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2017, 07:32
Tarczyński ze wzrostem przychodów i  spadkiem marży brutto

Grupa Tarczyński opublikowała raport okresowy kwartalny skonsolidowany za pierwszy kwartał 2017. W okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku przychody Grupy wyniosły 172,3 tys. zł. i były o 19,2 proc. wyższe niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

Jak podała spółka w raporcie, istotny wpływ na wysokość osiągniętych przychodów w pierwszym kwartale 2017 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka), wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium, a także przeprowadzona w ostatnim kwartale 2016 roku kampania reklamowa.

W okresie pierwszych trzech miesięcy 2017 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 18,2% i była o 2,4 p.p. niższa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Podstawowym czynnikiem spadku marży brutto był wzrost udziału kosztów zużycia materiałów i energii w przychodach (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) – w pierwszym kwartale 2017 roku udział ten kształtował się na poziomie 64,0%, podczas gdy w pierwszym kwartale 2016 roku było to 61,9%. Istotny wpływ na spadek marży brutto miał też wzrost kosztów amortyzacji związany z zakupem specjalistycznych maszyn i urządzeń produkcyjnych.

Koszty amortyzacji w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosły 7.003 tys zł, a w pierwszym kwartale 2016 roku 6.185 tys zł (koszty związane przede wszystkim z halami produkcyjnymi i ich wyposażeniem).

Poziom kosztów sprzedaży wyniósł 22.452 tys zł (wzrost o 2.014 tys zł tj. o 9,9% w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku). W pierwszym kwartale 2017 roku Grupa Tarczyński nie prowadziła kampanii reklamowej.

Wynik EBITDA Grupy w okresie 3 miesięcy 2017 roku wyniósł 11.706 tys. zł i był o 36 tys. zł niższy niż w analogicznym okresie 2016 roku. Rentowność EBITDA wyniosła 6,8%. Grupa wypracowała w okresie pierwszych trzech miesięcy 2017 roku 2.376 tys. zł zysku netto przy rentowności netto na
poziomie 1,4%.

Na dzień 31 marca 2017 roku suma bilansowa Grupy wyniosła 498.857 tys. zł i była o 22.219 tys. zł wyższa w stosunku do 31 grudnia 2016 roku.

Jak podano, majątek grupy na dzień 31 marca 2017 roku jest w 29,8% sfinansowany kapitałami własnymi (na 31 grudnia 2016 roku wskaźnik ten wynosił 30,7%). Zysk wypracowany w okresie 3 miesięcy 2017 roku powiększył bezpośrednio kapitały własne Grupy. Ponadto kapitały własne zostały pomniejszone m.in. o 299 tys. zł w wyniku spadku wartości kapitału z aktualizacji wyceny instrumentów zabezpieczających przepływy odsetkowe z tytułu kredytów i leasingów (IRS). Na dzień 31 marca 2017 roku kapitały własne wyniosły 148.898 tys. zł.

W ramach strategi umacniania pozycji w przekąskach mięsnych, spółka w pierwszym kwartale 2017 roku wprowadziła na rynek nowy produkt przekąskowy oparty na technologii piekarniczej (Snaxy - kabanos w bułce).

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH