Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

To organizacje ekologiczne, a nie konsumenci, tworzą presję na rezygnację z jaj z chowu klatkowego

- Wydaje się, że w przypadku jaj konsumpcyjnych, ostatnio podejmowane przez sieci restauracyjne, hotelowe i detaliczne decyzje o eliminowaniu z oferty sprzedaży jaj z systemów klatkowych, nie są oparte na wspomnianych wyżej trendach, lecz raczej na presji ze strony organizacji ekologicznych, które twierdzą, że są wyrazicielami oczekiwań konsumenckich - uważa Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

To organizacje ekologiczne, a nie konsumenci, tworzą presję na rezygnację z jaj z chowu klatkowego
fot. shutterstock

Zdaniem KIPDiP to nie konsumenci  w Polsce domagają się całkowitej likwidacji produkcji jaj od kur utrzymywanych w systemach klatkowych, a jedynie wyrażają potrzebę możliwości wyboru w bardziej różnorodnym asortymencie.

- Obserwowane zachowania  na rynku są już od dawna respektowane przez branżę i uwzględniane w strategii jej rozwoju. Producenci jaj dywersyfikują  swoją produkcję, aby sprostać rosnącym wymaganiom odbiorców - przekonuje Izba.

KIPDiP przypomina, że producenci i dystrybutorzy jaj podążają na bieżąco za nowymi wymaganiami konsumentów, nie tylko w zakresie ceny i jakości, ale również w sprawie oczekiwań światopoglądowych dotyczących dobrostanu zwierząt.

- Na rynku produktów dostarczanych konsumentom finalnym trwa postępująca weryfikacja tych oczekiwań oraz proces dostosowywania przez firmy oferowanych kategorii produktów. Takie działania są niewymuszone, naturalne i zachodzą zarówno w przypadku jaj, jak i innych produktów rolno – spożywczych - czytamy w komunikacie Izby.

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz zauważa, że percepcja konsumentów warunkowana wrażliwością na sposób produkcji jaj, jest kwestią emocjonalną, a nie racjonalnym wyborem zależnym od ceny czy jakości produktu.

- Konsumenci jaj, nie stanowią jednorodnej grupy klientów. Ich potrzeby potwierdzają fakt, że jaja nie muszą należeć tylko do produktów najtańszych, będących często przedmiotem ofert promocyjnych. Jednak, mimo wszystko, dużą część kupujących stanowią osoby biorące pod uwagę przy zakupach głównie cenę i świeżość jaj, która jest kluczowym aspektem ich jakości. Ważne okazuje się także zaufanie do producenta i dystrybutora jaj. Z drugiej zaś strony funkcjonuje na rynku grupa osób gotowa zapłacić wyższą cenę za specjały jajczarskie z  tzw. strefy premium (np. jaja wzbogacone witaminami lub jaja o zwiększonej zawartości kwasów omega 3). Konsumenci chętnie płacą za wartość dodaną, jednak dotyczy to faktycznych cech produktów, istotnych dla odbiorców prowadzących prozdrowotny styl życia. Inna grupa konsumentów, która kieruje się emocjami i wrażliwością dotyczącą chowu kur, poszukuje na rynku produktów zgodnych z ich systemem wartości i zmysłem estetycznym. Handel musi sprostać takim wymaganiom rynku i tym samym dostarcza jaja pochodzące z różnych systemów chowu - informuje Izba.

więcej informacji:

jaja RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.