Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Transparentność firmy i produkcji coraz ważniejsza w branży mięsnej

Zgodnie z najnowszymi badaniami rynek spożywczy i gastronomiczny zmienia się w zaskakującym tempie. Wegetarianizm i fleksitarianizm umacniają swoją pozycję, a ludzi, którzy stosują te diety będzie tylko więcej. Najważniejszym motywem ograniczania konsumpcji mięsa jest wątpliwość co do jego jakości. Taki pogląd deklaruje 54% badanych. Świadomość polskich konsumentów jest na wysokim poziomie, a sprawdzanie składu produktu nikogo już nie dziwi - czytamy w komunikacie prasowym firmy Goodvalley

Transparentność firmy i produkcji coraz ważniejsza w branży mięsnej
Grzegorz Brodziak, dyrektor zarządzający Goodvalley, fot. farmer.pl

Autor: informacja prasowa
Data: 07-10-2019, 09:42

- Konsumenci stawiają większe wyzwania, takie jak hodowla bez antybiotyków, czy chociażby producenci zapewniający dobrostan zwierząt. Ważne są również rozwiązania zapewniające ograniczenie ilości dwutlenku węgla w atmosferze. – komentuje Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso).

Rosnąca świadomość konsumentów wymaga również transparentności firmy. Konsument musi wiedzieć nie tylko co kupuje, ale również w jaki sposób zostało to wyprodukowane.

- Mówimy tutaj o produkcji „od pola do stołu”, rolnik nie może rozdzielać jakości „dla siebie” i „dla innych”. Ma wyprodukować dla wszystkich odbiorców wieprzowinę tak dobrej jakości, jak dla siebie. - stwierdza dr hab. Martyna Batorska z SGGW.

- Transparentność firmy i produkcji staje się coraz ważniejsza. Bardzo ważne jest, aby takie produkty certyfikować. Konsument musi mieć pewność jakiej jakości jest dany produkt, skąd pochodzi i jak został wyprodukowany. Jako pierwsi w Polsce prowadzimy produkcję z certyfikatem Zerowego Śladu Węglowego przyznanego przez niezależną organizację TÜV – mówi Grzegorz Brodziak, Dyrektor Zarządzający Goodvalley.

Skuteczne ograniczanie i neutralizowanie emisji dwutlenku węgla jest nowym trendem w hodowli zwierząt. Świadomość wpływu na środowisko w dobie kryzysu klimatycznego jest kluczowa, jeżeli rolnictwo ma być traktowane w kategoriach odpowiedzialnej i zrównoważonej produkcji.

- Produkcja energii w biogazowniach przy wykorzystaniu odchodów zwierzęcych i biomasy rolniczej w znacznym stopniu przyczynia się do ograniczenia ilości gazów cieplarnianych. Takie rozwiązanie pozwala również zasilić gospodarstwo w układzie zamkniętym, a nadwyżki energii można sprzedawać na zewnątrz. Wyzwania, które stoją przed producentami rolnymi, którzy zajmują się wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, związane są z niestabilnością systemu wsparcia dla tego sektora. Ten nowy kierunek w dalszym ciągu wymaga wsparcia i przewidywalnej polityki ze strony państwa. – ocenia Grzegorz Brodziak.

Jak dodaje, zadaniem producentów mięsa jest pokazanie konsumentom, że możliwa jest produkcja mięsa w sposób neutralny dla klimatu, z zachowaniem standardów dobrostanu zwierząt, bez użycia antybiotyków – czyli w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Goodvalley RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT    /    Grzegorz Brodziak RSS ALERT    /    Witold Choiński RSS ALERT    /    Martyna Batorska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.