REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Trudna sytuacja na rynku wędlin. Zastępuje je tanie mięso kulinarne

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 21-01-2016, 11:38
Trudna sytuacja na rynku wędlin. Zastępuje je tanie mięso kulinarne
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. Fot. ZM Silesia

Ubiegły rok nie był łatwy dla producentów wędlin, co przełożyło się na ich kondycję finansową. - Sytuacja na rynku wędlin stała się dość trudna. Miało na to wpływ wiele czynników. Jednym z nich są z całą pewnością niskie ceny mięs kulinarnych, co spowodowało, że stały się one substytutem dla niektórych rodzajów wędlin - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. Trudna sytuacja przełożyła się także na wyniki firmy.

REKLAMA

Krzysztof Woźnica podkreśla, że Polacy w większym stopniu niż dotychczas kupują mięsa oraz sami przygotowują "wędlinę" na kanapkę, przykładowo w formie pieczonego mięsa. Sami także peklują oraz wędzą szynki oraz schaby.

- Jak wynika z danych z badań rynkowych (GFK) – spada ogólna ilość spożycia wędlin na korzyść mięsa, szczególnie drobiu. Są oczywiście kategorie wędlin, których spożycie wzrasta – wędliny suche, pasztety pieczone czy parówki, które Polacy uwielbiają - wyjaśnia prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Jak dodaje na kondycję całej branży mają także wpływ uwarunkowania makroekonomiczne, takie jak chociażby deflacja, blokada eksportu na wybrane rynki zagraniczne, skomplikowana sytuacja w handlu detalicznym, zakaz uboju rytualnego oraz ASF.

- To wszystko dopełnia raczej pesymistyczną całość - przyznaje Woźnica.

Ograniczenia, z którymi spotyka się branża mają bezpośrednie przełożenie także na wynik firmy. Krzysztof Woźnica przyznaje, że w roku 2015 przychody ZM Silesia utrzymały się na poziomie zbliżonym do roku 2014, to jest w granicach 500 mln złotych. Inne wyniki okazały się jednak gorsze. 

- Niższa była rentowność i zysk netto. Wpływ na to miała ogólna sytuacja na rynku mięsa i wędlin, gdzie producenci walczyli za wszelką cenę o utrzymanie sprzedaży kosztem rentowności. Rosły też koszty działalności operacyjnej, w szczególności koszty pracy, koszty mediów oraz koszty związane marketingiem produktowym, których rynek nie pozwalał przełożyć na cenę produktów - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Zachęcamy do przeczytania pełnej rozmowy z Krzysztofem Woźnicą, prezesem Zakładów Mięsnych Silesia. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 528) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 773 572)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH