Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Trzeba sprawić, by moda na wołowinę przełożyła się na wzrost jej spożycia w kraju

- Dzisiaj w praktycznie każdej restauracji zjemy burgera czy steka. Grzechem byłoby nie wykorzystać tej mody na wołowinę żeby zwiększyć jej spożycie w kraju. To zadanie dla całej branży, a szczególnie dla restauratorów i kucharzy, którzy kreują gusta kulinarne Polaków - mówi Jacek Zarzecki, prezes Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego w wywiadzie dla magazynu "Polskie Mięso".

Trzeba sprawić, by moda na wołowinę przełożyła się na wzrost jej spożycia w kraju

Jacek Zarzecki jako przyczynę niewielkiego spożycia wołowiny w Polsce upatruje m.in. brak identyfikowalności produktu.

- W żaden sposób wołowina nie jest oznakowana w zakresie rasy, sezonowania czy też przeznaczenia danego elementu do przygotowania danej potrawy - mówi.

Prezes PZHiPBM jest zdania, że aby Polacy jedli więcej wołowiny niezbędna jest edukacja na temat zalet prozdrowotnych spożywania tego rodzaju mięsa.

- Niektórzy mówią, że Polacy nie jedzą wołowiny, bo jest droga i jest pewnie w tym trochę prawdy. Ja uważam, że nie jemy wołowiny, ponieważ nie umiemy jej przygotować. Poza tym boimy się, że nie będzie spełniała ona naszych oczekiwań kulinarnych - dodał.

Jego zdaniem polska branża wołowa powinna pracować nad stworzeniem marki "Polska Wołowina", która będzie podobnie rozpoznawana na świecie jak wołowina argentyńska czy irlandzka. 

- Na dziś jesteśmy szóstym producentem wołowiny w Europie. Od 2016 r. otwartych zostało ponad 40 rynków eksportowych. W Polsce mamy dużo niewykorzystanych użytków zielonych, a to idealne zaplecze do hodowli i chowu bydła mięsnego. Może czas już żeby powiązać dopłaty do użytków zielonych z produkcją zwierzęcą, a nie dopłacać jedynie do posiadania ziemi - postuluje Zarzecki.

Szef PZHiPBM przyznaje, że polska wołowina wciąż konkuruje na rynkach światowych niższą ceną, ale zaczyna się to zmieniać.

- Chcemy konkurować także jakością i powtarzalnością wołowiny. Dlatego tak ważna jest specjalizacja hodowli. Najważniejsza jest budowa zaufania między rolnikami a przetwórcami - dodał.

Więcej w magazynie "Polskie Mięso"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Zarzecki RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wołowina 2018 RSS ALERT    /    spożycie wołowiny RSS ALERT    /    Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego RSS ALERT    /    bydło mięsne RSS ALERT    /    bydło mięsne w Polsce RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    eksport wołowiny RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Czytelnik 2018-10-16 16:05:33
    wołowina jest rakotwórcza, ludzie, zacznijcie edukować się w zakresie żywienia !!! przyjdzie czas że branża mięsna będzie płacić odszkodowania za niszczenie zdrowia Polaków tak, jak przemysł tytoniowy
  • Technolog 2018-10-16 23:03:50
    W jaki sposób jest rakotwócza? Mówisz o edukacji żywieniowej, a szerzysz brednie. Wołowina jest skarbnicą świetnie przyswajalnego żelaza i białka. Wysokiej jakości wołowina stanowi pożądany element w dobrze zblinasowanej diecie. Niech wreszcie umrze mit niezdrowej wieprzowiny i wołowiny - w odpowiednich ilościach, są ważne w diecie.
  • Też technolog 2018-10-17 09:09:26
    Sałata jest rakotwórcza . Znam przypadki ze osoby które jadły dużo sałaty-wegetarianie, dostawali raka żołądka. Sałata jest jak każde warzywa, nawożona (azotany). Trzeba zachować umiar.
  • kupuj niemieckie nie truj sie 2018-10-17 22:20:02
    wolowina tylko irlandzka polska twarda zylasta

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.