Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Udany rok dla eksportu drobiu

  • Autor: FAMMU/FAPA na podst. danych Ministerstwa Finansów, analiza własna
  • Data: 17-03-2016, 08:37
Udany rok dla eksportu drobiu
Fot. Shutterstock

Polski eksport drobiu od lat systematycznie rośnie. Dodatnie saldo w polskim handlu zagranicznym żywcem, mięsem i przetworami drobiu w 2015 r. wyniosło ok. 1,696 mln EUR i było o 22 proc. wyższe od wyników z 2014 r. - podaje FAMMU/FAPA.

Wolumen eksportu żywca, mięsa, podrobów i przetworów z drobiu zwiększył się o 18 proc. do 951 tys. ton, a jego wartość wzrosła o 20 proc. do ok. 1,936 mld EUR. Średnia jednostkowa wartość wywozu była o 1,6 proc. wyższa w skali roku i wyniosła 2,04 EUR/kg. Największy udział w sprzedaży na rynki zagraniczne miało mięso i podroby drobiowe, wolumen wysyłek zwiększył się w ciągu roku o 18 proc. do
ok. 840 tys. ton, a wartość wzrosła o 20 proc. do 1,638 mld EUR. Bardzo dobry rezultat uzyskano również w eksporcie przetworów z drobiu, wolumen wzrósł o 23 proc. do 81 tys. ton, a wartość
zwiększyła się o jedną czwartą do 221 mln EUR.

Największymi odbiorcami polskiego mięsa i przetworów z drobiu były tradycyjnie państwa UE, a wśród nich dominowały Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Czechy i Holandia. Najważniejszymi rynkami zbytu z grona krajów trzecich były Hongkong i Benin, a także Chiny, gdzie wartość sprzedaży wzrosła w ciągu roku prawie trzykrotnie. Na rynek chiński wysyłaliśmy głównie mrożone elementy kurcząt i indyków: skrzydła, nogi i podudzia. Do Rosji nie eksportowaliśmy w ogóle mięsa drobiowego, z uwagi na embargo wprowadzone w sierpniu 2014 r. Zwiększyła się natomiast o jedną czwartą wartość wywozu na Ukrainę.

Wolumen eksportu żywego drobiu z Polski w 2015 . wzrósł o 3 proc. do 25 tys. ton, a jego wartość zwiększyła się o 6 proc. do 73 mln EUR. W handlu żywcem drobiu od lat odnotowujemy jednak ujemne saldo (-76 mln EUR). Niemcy pozostały największym odbiorcą żywca z drobiu z Polski, jednak wartość wysyłek spadła jednak o 7 proc. do 28,7 mln EUR. Wzrosła natomiast sprzedaż na rynki wschodnie – na Ukrainę (+7 proc.), do Rosji (+4 proc.) i na Białoruś (+49 proc.).

Wielkość polskiego importu sektora drobiu w 2015 r. wyniosła 144,8 tys. ton i była o 6 proc. wyższa
niż rok wcześniej, natomiast wartość zwiększyła się o 5 proc. do 239,9 mln EUR. W zakupach dominował żywiec drobiowy, rosnąc w ciągu roku o 4 proc. wartościowo do 149,7 mln EUR.
Najważniejszymi dostawcami żywca drobiowego do Polski były Niemcy, Holandia, Czechy i Słowacja. Wielkość przywozu mięsa drobiowego obniżyła się o 8 proc. do 34,6 tys. ton, natomiast jego wartość wzrosła o 13 proc. do 61,4 mln EUR. Najwyższa wartość zakupów mięsa drobiu pochodziła z Niemiec, Słowacji, Wielkiej Brytanii i Węgier. W 2015 r. zmalał o 5 proc. przywóz przetworów drobiowych do Polski. Głównymi rynkami zakupów były również państwa UE, z Austrią, Niemcami i Węgrami na czele.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.