Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

UPEMI będzie promować mięso na rynku USA i Kanady

  • Autor: PAP
  • Data: 04-01-2018, 18:59
UPEMI będzie promować mięso na rynku USA i Kanady
fot. RW, portalspożywczy.pl

Ponad 2 mln euro dostała Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) z Komisji Europejskiej na promocję wieprzowiny i wołowiny na rynki Stanów Zjednoczonych i Kanady - poinformowała PAP dyrektor UPEMI Agnieszka Różańska.

UPEMI dostała unijne dofinansowanie pod koniec 2017 r. jako jedyna organizacja z Polski. Jak poinformowała Różańska, projekt UPEMI został wysoko oceniony przez trzech niezależnych ekspertów. Jest to projekt tzw. prosty tj. przygotowany przez jedną organizację. Jego realizację będzie nadzorował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Obecnie UPEMI przygotowuje umowę do podpisania z KOWR, a sama kampania może ruszyć za kilka tygodni. Kampania będzie trwała dwa lata.

Dyrektor wyjaśniła, że polska wieprzowina jest promowana na amerykańskim rynku od kilku lat. Teraz kampania będzie rozszerzona także na Kanadę. Kampania będzie polegała w niektórych przypadkach na udziale w targach, ale głównie opierała się na kontaktach biznesowych, zaplanowane są też konferencje, indywidualne spotkania, wizyty w zakładach i punktach sprzedaży, spotkania z dystrybutorami i importerami - wyliczała Różańska.

Jej zdaniem rynek amerykański jest bardzo perspektywiczny dla eksportu mięsa z Polski. Obecnie nasz kraj jest drugim co do wielkości dostawcą mięsa z UE po Danii. Eksport polskiej wieprzowiny cały czas rośnie. Dodała, że unijna wieprzowina uznawana jest za produkt wysokiej jakości.

UE jest drugim co do wielkości, po Chinach, producentem wieprzowiny na świecie i ma nadwyżki tego mięsa, a więc kondycja branży mięsnej zależy od możliwości eksportowych - tłumaczyła Różańska.

Podkreśliła, że Stany Zjednoczone są także zainteresowane importem wołowiny z Polski, ale na razie nie ma stosownych uzgodnień weterynaryjnych. "Jest to tylko kwestia czasu, kiedy Polska będzie mogła eksportować do USA" - zaznaczyła.

Od dwóch lat realizowana jest w UE nowa polityka promocji żywności. Na promowanie unijnej żywności jest coraz więcej środków, ale są one trudniej dostępne, bo konkurują o nie projekty ze wszystkich krajów Wspólnoty (wcześniej pieniądze przeznaczane były na kraj).

Projekty są przesyłane do KE od kwietnia danego roku, po czym analizowane przez ekspertów, w październiku ogłaszane są wyniki. Preferowane są projekty obejmujące kilka firm lub krajów (tzw. multi) promujące produkty wysokiej jakości na rynki krajów trzecich. W każdym roku określane są priorytety i budżety dla nich.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH