Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Urugwaj sprzedał mniej wołowiny, ale więcej zarobił

W 2010 roku Urugwaj wyeksportował łącznie 245,8 tys. ton mięsa wołowego, czyli o 6,6 porc. mniej niż w 2009 roku - informuje FAMMU/FAPA.

Wyższe ceny w eksporcie sprawiły, że handel w ujęciu wartościowym wzrósł o 12 porc. do 1,13 mld USD.

Głównym odbiorcą wołowiny z Urugwaju była Rosja, gdzie trafiło 81,6 tys. ton mięsa. Rosyjscy handlowcy oferowali wyższe ceny za urugwajską wołowinę, pragnąc zagwarantować sobie ciągłość dostaw wołowiny z krajów Ameryki Południowej. Eksport z Brazylii oraz Argentyny był ograniczony ze względu na problemy podażowe w tych krajach oraz rosnący popyt na mięso czerwone na rynku wewnętrznym.

W 2010 roku Urugwajczycy wyeksportowali także 20,2 tys. ton wołowiny do Stanów Zjednoczonych, wobec 24,7 tys. ton w 2009 roku. Eksport do Chile podwoił się do 14,4 tys. ton. Stało się tak głównie za sprawą mniejszych dostaw wołowiny na ten rynek z Argentyny. Podwoiły się także wysyłki urugwajskiej wołowiny do Chin (12,7 tys. ton), dzięki czemu Chiny stały się czwartym największym rynkiem zbytu dla Urugwaju.

Tymczasem eksport do krajów Unii Europejskiej nadal kulał. Dostawy do Wielkiej Brytanii obniżyły się o 13 porc. do 10,9 tys. ton, natomiast eksport do Holandii spadł o 22 porc. do 8,4 tys. ton.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    Urugwaj RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.