Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

USA: Branża mięsna wypowiada wojnę roślinnym burgerom

Rosnąca popularność wegetariańskich zamienników mięsa w USA skłoniła branżę mięsną do zakwestionowania korzyści dla zdrowia płynących ze spożywania tego rodzaju produktów - czytamy w "New York Times".

USA: Branża mięsna wypowiada wojnę roślinnym burgerom
fot. shutterstock

Autor: New York Times
Data: 19-12-2019, 14:48

"Strzeż się roślinnych zamienników mięsa" - to główne przesłanie kampanii zapoczątkowanej przez amerykańską organizację Centrum Wolności Konsumentów, którą wspierają finansowo producenci żywności, w tym mięsa.

Jesienią organizacja wykupiła całostronicowe reklamy w "New York Times" i innych gazetach wskazując na obawy związane ze spożywaniem roślinnych zamienników mięsa produkowanych przez Impossible Foods i Beyond Meat, które swoim wyglądem smakiem, a nawet krwistością mają przypominać prawdziwe mięso.

Reklama określa wspomniane produkty jako "ultra-przetworzone imitacje" z długą listą składników. "Co kryje się w Twoim roślinnym mięsie?" - pyta jedna z reklam ze smutną twarzą złożoną z kiełbasy i dwóch kotletów z roślinnego burgera. Inna plansza kieruje czytelników do strony porównującej skład roślinnych zamienników ze składem...karmy dla psów.

Przedstawiciele CWK w wywiadach określają zamienniki mięsa jako "ultraprzetworzoną żywność", której spożywanie może przyspieszyć przyrost masy ciała i które "wcale nie są zdrowsze niż mięso", choć do tej pory nikt nie przeprowadził pełnych badań w tym zakresie. 

Impossible Foods, jeden z czołowych producentów bezmięsnych burgerów, jest zdania, że kampania wprowadza konsumentów w błąd i bazuje na strachu. - Jesteśmy dumni z tego, że Centrum Wolności Konsumentów nas ściga, bo to znak, że proces zastępowania zwierząt w systemie żywnościowym już działa - mówią przedstawiciele firmy.

Firma badawcza NPD Group twierdzi, że 90 proc. osób nabywających roślinne burgery to osoby jedzące mięso, które uważają jednak, że zamienniki są zdrowsze i bardziej przyjazne dla środowiska.

Ale czy mięso roślinne jest naprawdę lepsze dla naszej diety niż tradycyjne mięso? Jak mówi dr Frank Hu, przewodniczący działu żywienia w Harvard TH Chan School of Public Health, proste zastąpienie hamburgera burgerem roślinnym nie poprawi jakości diety, jeśli dalej zajadamy go frytkami i napojami gazowanymi.

Dr Hu przyznał, że trwają obecnie badania porównujące metaboliczne skutki jedzenia hamburgerów wołowych z burgerami roślinnymi. - "Roślinne mięso" może stanowić etap przejściowy dla ludzi, którzy próbują przejść na zdrowszą dietę - uważa.

więcej informacji:

Beyond Meat RSS ALERT    /    Impossible Foods RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    burgery RSS ALERT    /    burgery wegańskie RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • konsument 2019-12-20 09:14:24
    pachnie manipulacja wieczne powtarzanie że naukowcy piszący korzystnie o mięsie musza być sponsorowani a ci przeciwni to chodząca cnota -oczywiście nie sponsorowani przez przemysł "roślinny"
    • Gość 2019-12-22 14:24:16
      Zainwestuj w interpunkcję bo nie wiadomo o co ci chodzi.
      • rrrrrr 2019-12-25 10:37:56
        Przygarniał kocioł garnkowi.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.