Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

USA: Sieci handlowe zapłacą karę za brak jaj klatkowych w ofercie?

Niektóre stany w USA rozważają wprowadzenie prawa, które ma zobowiązać sklepy do posiadania w swojej ofercie „zapasu jaj konwencjonalnych”, który będzie „na tyle duży, aby zaspokoić potrzeby regularnych klientów danego sklepu” - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

USA: Sieci handlowe zapłacą karę za brak jaj klatkowych w ofercie?
fot. shutterstock

Projekt ustawy procedowanej przez stan Iowa przewiduje, że sklepy, które nie będą miały w ofercie jaj klatkowych będą płaciły karę za każdy dzień braku jaj konwencjonalnych w ofercie. 

Prawo, nad którym pracuje parlament stanu Iowa przewiduje jeden wyjątek. Jak klatkowych nie będą musiały posiadać w swoim asortymencie te sklepy, które przed 1 stycznia 2018 roku sprzedawały wyłącznie jaja alternatywne.

Jak wyjaśnia Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, prawo, nad którym pracują amerykańskie stany dotyczyć ma tylko sklepów, które są partnerami federalnych programów żywnościowych.

- Jednak duża liczba takich sklepów oraz presja konkurencyjna spowodują, że uchwalenie projektowanych ustaw praktycznie udaremni proces wycofywania jaj klatkowych z amerykańskiego handlu – przekonuje.

Jego zdaniem sytuacja w USA jest szczególnie uważnie obserwowana przez producentów jaj w Polsce ze względu na podobieństwa obu rynków (udział jaj klatkowych w sprzedaży w Polsce i Stanach Zjednoczonych jest niemal identyczny).

Dyrektor KIPDiP zwraca także uwagę na fakt, że sceptyczni wobec wycofywania jaj klatkowych w USA wydają się być sami konsumenci. W tym kontekście Szymyślik wskazuje na dane pochodzące od amerykańskich producentów, którzy do tej pory systematycznie zwiększali podaż jaj alternatywnych na rynku, co pogorszyło ich standing finansowy, ze względu na brak spodziewanego popytu.

- Efektem tej sytuacji jest to, że najwięksi amerykańscy producenci obecnie wstrzymują inwestycje w produkcję jaj alternatywnych - dodaje dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

jaja RSS ALERT    /    jaja 2018 RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    Mariusz Szymyślik RSS ALERT    /    Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Czytelnik 2018-02-22 11:54:55
    demoralizacja, ale co można powiedzieć o kraju gdzie w tym roku szkolnym było w szkołach już 18 masakr z użyciem broni ?
  • Tej 2018-02-22 12:55:35
    Pomóżmy odrodzić się Browarowi Fuhrmann w Połczynie-Zdroju !!! Sprawmy aby legendarne Piwo Połczyńskie powróciło na Pomorze. Do dnia dzisiejszego czeski nabywca spółki - Browary Lobkovicz nie podały oficjalnego powodu odstąpienia od transakcji przejęcia Browaru Fuhrmann. Skutki były tragiczne i doprowadziły do rocznej przerwy w produkcji piwa w połczyńskim browarze. Naraziły też na straty wielu dostawców i wpędziły w nędzę wielu pracowników.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.201.244.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.