Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ustawa o funduszach promocji pozwoli pozyskać środki z budżetu UE

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2009, 15:45

- Oceniając korzyści wynikające z wprowadzenia w życie przepisów projektowanej ustawy należy przede wszystkim uwzględnić możliwość pozyskania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Goszczyński, zastępca dyrektora w Departamencie Rynków Rolnych MRiRW. Projekt ustawy zakłada, że zostanie utworzonych siedem funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, końskiego i owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, , mięsa drobiowego, ryb oraz owoców i warzyw.

Połączenie środków funduszy promocji ze środkami dostępnymi w ramach mechanizmu "Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych'' pozwoli na zwielokrotnienie zgromadzonych środków przeznaczonych na prowadzenie działań promocyjnych.

Zdaniem Goszczyńskiego, poprzez wykorzystanie środków funduszy promocji, do sfinansowania wkładu własnego organizacji branżowych w kampaniach promocyjnych współfinansowanych ze środków wspólnotowych, uzyska się możliwość wykorzystania czterokrotnie większych środków niż zgromadzone na rachunkach funduszy.

Odrębnym obszarem korzyści z realizacji działań promocyjnych jest współudział w budowie pozytywnego wizerunki marki "Polska''. - Przy późniejszych samodzielnych działaniach poszczególnych podmiotów, zainteresowanych sprzedażą swoich produktów na obcych rynkach, marka stanowić będzie silną bazę dla ich działań - podkreśla przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa.

Mechanizm zaproponowany w projektowanej ustawie umożliwi promocję branżową której celem jest wzrost sprzedaży polskich produktów rolnych, a w konsekwencji zdobycie trwałych rynków zbytu. - Chodzi o trwałe wspieranie konkurencyjności, w tym eksportowej, oraz poprawę jakości produkowanych wyrobów. Poprawa jakości to cel długofalowy, realizowany w perspektywie wielu lat - mówi Goszczyński. - Fundusze umożliwiłyby integrację branżową, zarówno poziomą jak i pionową, co przejawiałoby się tworzeniem silnych grup skupionych wokół poszczególnych produktów - dodaje.

Projekt ustawy zakłada, że od 1 lipca 2009 r. zostanie utworzonych siedem funduszy promocji produktów rolno - spożywczych. Będą to fundusze promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, końskiego i owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, mięsa drobiowego, ryb oraz owoców i warzyw.

Działania realizowane ze środków zgromadzonych w ramach funduszy będą skierowane na wspieranie wzrostu spożycia oraz promocję tych produktów na rynku krajowym i światowym. - Członkowie komisji zarządzających wybierani będą spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje branżowe oraz izby rolnicze. Komisje, w zasadach gospodarowania oraz corocznym planie finansowym danego funduszu promocji będą określać zadania mieszczące się w zakresie celów i działań określonych w projektowanej ustawie - informuje zastępca dyrektora w Departamencie Rynków Rolnych. - Taka konstrukcja umożliwi szybkie reagowanie na wszelkie zmiany sytuacji rynkowej w danej branży - zaznacza.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH