Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

VIII FRSiH: Farmio będzie wchodziło w kolejne kategorie produktów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 11:54
VIII FRSiH: Farmio będzie wchodziło w kolejne kategorie produktów
Artur Węgłowski, wiceprezes i dyrektor zarządzający Farmio, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Przy tworzeniu brandu od zera, lepiej walczyć jakością, a nie ceną. Dobrą strategią jest - jeśli to możliwe - poszukanie szans w kategoriach, w których nie ma silnej konkurencji i nie istnieje wysoka świadomość marek. Warto też postawić na kategorie o wysokiej wartości sprzedaży - radził podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Farmio.

- Przy tworzeniu naszej koncepcji towarzyszyły nam głównie dwa zjawiska. Po pierwsze, od początku założyliśmy, że nie chcemy budować brandu w oparciu o kryterium najniższej ceny. Nie mieliśmy na to praktycznie żadnych szans, a poza tym nie jest to trwała przewaga konkurencyjna. Zaczęliśmy więc szukać takich trendów, które uzasadniłyby wyższą cenę: stąd wzięło się Farmio jako brand produktów prozdrowotnych, z wartościami dodanymi - tłumaczył Węgłowski.

Dyrektor zarządzający Farmio zdradził, że drugą kluczową decyzją podjętą na samym początku przez firmę było to, aby powalczyć w dużej pod względem wartościowym kategorii - lepiej bowiem wykrajać sobie kawałek dużego tortu, niż małego. Właśnie dlatego Farmio zdecydowało się na wejście w wartą 5 mld zł kategorię jaj.

- Półtora roku po udanym debiucie, wprowadziliśmy nową kategorię produktów pod brandem Farmio, mięso drobiowe, a tydzień temu rozpoczęliśmy launch wędlin drobiowych - wyliczał Węgłowski. Firma stawia na kategorie generyczne (rynek mięsa drobiowego jest warty 15 mld zł). Wiceprezes Farmio poinformował też, że to jeszcze nie koniec poszerzania portfolio. Farmio chciałoby, aby w dłuższej perspektywie marka firmy była spotykana przez konsumenta w sklepie w bardzo wielu miejscach, w różnych kategoriach wyrobów.

- Liczę na to, że wówczas pojawi się w kieszeni pierwsza złotówka na plusie - dodał Węgłowski.

Dyrektor zarządzający Farmio wspomniał o wielu korzyściach płynących ze strategii obranej przez firmę: udało się stosunkowo szybko zdobyć duże udziały w rynku, jak również wykreować świadomość marki.

Węgłowski zauważył, że zanim Farmio pojawiło się na rynku, w kategorii jaj świadomość brandu praktycznie nie istniała. Oprócz marki własnej Biedronki, gdzie świadomość spontaniczna kształtowała się na poziomie 10 proc., pozostałe brandy mogły się pochwalić wynikiem zaledwie 1-2 proc. Natomiast Farmio w ciągu 12 miesięcy obecności na rynku jaj udało się osiągnąć rozpoznawalność na poziomie 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • S69 15-11-2015, 10:42:
Specjalista od GMO - Artur Węgłowski i jego Gebelsowska wersja prawdy. To jak tam Wygraliście już ten proces o plucie i pomawiania innych uczestników rynku? Jedyne jajka GMO jakie są na rynku to te w tWoich nogawkach cepie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.