REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

VIII FRSiH: Farmio będzie wchodziło w kolejne kategorie produktów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 11:54
VIII FRSiH: Farmio będzie wchodziło w kolejne kategorie produktów
Artur Węgłowski, wiceprezes i dyrektor zarządzający Farmio, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Przy tworzeniu brandu od zera, lepiej walczyć jakością, a nie ceną. Dobrą strategią jest - jeśli to możliwe - poszukanie szans w kategoriach, w których nie ma silnej konkurencji i nie istnieje wysoka świadomość marek. Warto też postawić na kategorie o wysokiej wartości sprzedaży - radził podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Farmio.

REKLAMA

- Przy tworzeniu naszej koncepcji towarzyszyły nam głównie dwa zjawiska. Po pierwsze, od początku założyliśmy, że nie chcemy budować brandu w oparciu o kryterium najniższej ceny. Nie mieliśmy na to praktycznie żadnych szans, a poza tym nie jest to trwała przewaga konkurencyjna. Zaczęliśmy więc szukać takich trendów, które uzasadniłyby wyższą cenę: stąd wzięło się Farmio jako brand produktów prozdrowotnych, z wartościami dodanymi - tłumaczył Węgłowski.

Dyrektor zarządzający Farmio zdradził, że drugą kluczową decyzją podjętą na samym początku przez firmę było to, aby powalczyć w dużej pod względem wartościowym kategorii - lepiej bowiem wykrajać sobie kawałek dużego tortu, niż małego. Właśnie dlatego Farmio zdecydowało się na wejście w wartą 5 mld zł kategorię jaj.

- Półtora roku po udanym debiucie, wprowadziliśmy nową kategorię produktów pod brandem Farmio, mięso drobiowe, a tydzień temu rozpoczęliśmy launch wędlin drobiowych - wyliczał Węgłowski. Firma stawia na kategorie generyczne (rynek mięsa drobiowego jest warty 15 mld zł). Wiceprezes Farmio poinformował też, że to jeszcze nie koniec poszerzania portfolio. Farmio chciałoby, aby w dłuższej perspektywie marka firmy była spotykana przez konsumenta w sklepie w bardzo wielu miejscach, w różnych kategoriach wyrobów.

- Liczę na to, że wówczas pojawi się w kieszeni pierwsza złotówka na plusie - dodał Węgłowski.

Dyrektor zarządzający Farmio wspomniał o wielu korzyściach płynących ze strategii obranej przez firmę: udało się stosunkowo szybko zdobyć duże udziały w rynku, jak również wykreować świadomość marki.

Węgłowski zauważył, że zanim Farmio pojawiło się na rynku, w kategorii jaj świadomość brandu praktycznie nie istniała. Oprócz marki własnej Biedronki, gdzie świadomość spontaniczna kształtowała się na poziomie 10 proc., pozostałe brandy mogły się pochwalić wynikiem zaledwie 1-2 proc. Natomiast Farmio w ciągu 12 miesięcy obecności na rynku jaj udało się osiągnąć rozpoznawalność na poziomie 20 proc.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • S69 15-11-2015, 10:42:
Specjalista od GMO - Artur Węgłowski i jego Gebelsowska wersja prawdy. To jak tam Wygraliście już ten proces o plucie i pomawiania innych uczestników rynku? Jedyne jajka GMO jakie są na rynku to te w tWoich nogawkach cepie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH