REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W branży mięsnej najwięcej środków na marketing przeznaczają producenci parówek

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-08-2010, 14:16
W branży mięsnej najwięcej środków na marketing przeznaczają producenci parówek

Parówka jest na naszym rynku przetwórstwa mięsnego jednym z tych produktów, w przypadku których producenci więcej inwestują w komunikację i ogólnie pojęty marketing, niż w przypadku innego asortymentu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor marketingu Regis.

REKLAMA

Na przestrzeni ostatniego roku duże akcje komunikacyjne przeprowadzili producenci Berlinek, parówek Delikatesowych i Jubilatek, Jedynek oraz Paryżanek. - Czyli tylko kilka marek parówek doczekało się ogólnopolskiego wsparcia. Na co liczą pozostali gracze rynkowi tej kategorii kładąc na półkę swe wyroby? Czy mają szanse pozostali, którzy nie planują takich akcji? Jak wejść na ten rynek i jak się na nim utrzymać osiągając zamierzone cele biznesowe? - pyta Magdalena Nowak.

Dział Marketingu Firmy Regis zgłębiając ten temat postanowił zbadać przede wszystkim zachowania konsumenta już przy samej półce przeprowadzając na rynku szeroko zakrojone hall testy w sieciach formatu HM/SM oraz w punktach sprzedaży detalicznej kanału tradycyjnego. Przeprowadził też badania ilościowe z konsumentami parówek na temat znajomości i zapamiętania przez nich komunikatów reklamowych.
Podsumowywując te badania można powiedzieć, iż nie ma żadnego zaskoczenia - działa prawo zbudowanej i podtrzymywanej przewagi rynkowej. - Możemy podać wyniki z jednego z hipermarketów, w którym na półce w trakcie badania były obecne 23 marki parówek.

Stwierdziliśmy, iż w ciągu kilku dni trwania testu aż 93 proc. osób dokonujących zakupów z tej półki wybrało trzy marki, 7 proc. konsumentów wybrała pozostałe marki - mówi dyrektor marketingu Regis. Badana próba wyniosła 350 osób.

45 proc. kupujących w tych dniach parówki wskazało doświadczenie smakowe jako najważniejszy atrybut tego produktu - wybierają tę, a nie inna parówkę ze względu na jej smak, który jest powtarzalny i nigdy na nim się nie zawiedli. Następne cechy produktu wymienione w kolejności przez konsumentów przy półce w momencie zakupu to marka, producent i potem dopiero cena.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH