Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

W ciągu pięciu lat ubyło w Polsce prawie tysiąc sklepów z mięsem

Jak wynika z raportu opublikowanego przez firmę Bisnode, w kraju systematycznie spada liczba sklepów z mięsem i wędlinami - czytamy na farmer.pl.

W ciągu pięciu lat ubyło w Polsce prawie tysiąc sklepów z mięsem
  • Źródło www.farmer.pl

Autor: farmer.pl
Data: 26-09-2019, 12:17

O wynikach badań rynku przeprowadzonych przez Bisnode informuje portal tvn24bis.pl. „Tylko w ostatnich 5 latach liczba hurtowni mięsnych skurczyła się o ponad 220, a sklepów z mięsem i wędlinami o blisko 1000” - czytamy we wspomnianym opracowaniu.

Jego autorzy wymieniają kilka przyczyn zamykania sklepów i hurtowni mięsnych. Jedna z nich to moda na wegetarianizm i zdrowy tryb życia, który powoduje ograniczanie zakupów. W skali ogółu społeczeństwa jednak spożycie mięsa i jego wyrobów rośnie. Z badań ekspertów ING Banku Śląskiego wynika, w 2018 r. średnie miesięczne spożycie mięsa na jednego Polaka wyniosło około 6,38 kg, a roczne 76,5 kg. W porównaniu do 2003 r. oznacza to wzrost o 6 proc.

Zdaniem cytowanego przez tvn24bis.pl prezesa Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, Andrzeja Falińskiego, spadek liczby sklepów mięsnych może być efektem konkurencji ze strony dużych sieci handlowych, które zdominowały rynek. Ze względu na skalę działalności mogą one zaoferować produkty w niższych cenach. Małe sklepy i hurtownie muszą sobie szukać miejsca na rynkach lokalnych i niszowych. Kolejne powody likwidacji sklepów to rosnące koszty pracy oraz zakaz handlu w niedzielę.

Całość na farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.