Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Wakacje - dobry czas dla konserw i dań gotowych

Wakacje to najlepszy czas dla kategorii dań gotowych i konserw głównie ze względu na potrzeby konsumentów, którzy w tym okresie oczekują szybkich, wygodnych i użytecznych rozwiązań.

Wakacje - dobry czas dla konserw i dań gotowych
Robert Jankowski, prezes zarządu Pamapol S.A. Fot. Pamapol

Współczesny konsument jest bardzo zabiegany i ma coraz mniej czasu, w związku z tym poszukuje rozwiązań, które ułatwią mu codzienne funkcjonowanie i pomogą zaoszczędzić cenny czas.

– Obserwujemy to zwłaszcza w okresie wakacyjnym, kiedy dni są cieplejsze i dłuższe, a przez to wypełnione dodatkowymi zajęciami, takimi jak wycieczka rowerowa, spacer, wypad za miasto czy piknik. Ten letni czas wyjątkowo zniechęca do siedzenia w domu, a zwłaszcza do spędzania długich godzin w kuchni. W takiej sytuacji najlepiej sprawdzą się dania gotowe, które z pewnością okażą się strzałem w dziesiątkę dla osób, które zamiast gotować, wolałyby spędzić czas w inny sposób – mówi Robert Jankowski, prezes Zarządu Pamapol S.A.

Dla współczesnego konsumenta, który jest coraz bardziej świadomy, ważne są także składy produktów. Producenci dostrzegając tzw. trend na czyste etykiety, zaczęli bardziej dbać o składy swoich produktów.

– By dania gotowe były dla świadomego konsumenta atrakcyjne, nie mogą zawierać konserwantów, glutaminianu sodu, e-składników czy MOM. Już jakiś czas temu zainwestowaliśmy w badania i nowe receptury, dzięki czemu mogliśmy uwolnić nasze produkty od tych składników – dodaje Jankowski.

Wakacje to okres największego piku sprzedażowego kategorii dań gotowych oraz konserw, dlatego warto odpowiednio przygotować ekspozycję na ten czas. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na ułożenie towaru na półce.

– Dania gotowe i konserwy powinny mieć w tym czasie przewagę półkową nad mniej popularnymi kategoriami. W szczególności powinni na to zwrócić uwagę detaliści punktów handlowych zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowych, w górach czy nad morzem – mówi z kolei Michał Adamczyk, Channel Manager marki Pamapol.

Dobrze jest zadbać o atrakcyjne materiały POS oraz o ekspozycję dań gotowych i konserw w dodatkowych lokalizacjach, takich jak wystawki paletowe, stojaki ekspozycyjne, końcówki regałów w głównych alejach czy w pobliżu kas. Oprócz tego warto pamiętać o akcjach degustacyjnych oraz atrakcyjnych promocjach konsumenckich czy pakietach produktowych, które dodatkowo napędzają sprzedaż. Wszystkie te działania poprawią widoczność produktów i pozwolą na zwiększenie rotacji.

– W tym wakacyjnym czasie warto rozważyć poszerzenie i zróżnicowanie asortymentu poprzez wprowadzenie do sprzedaży np. edycji limitowanych, a także nowości czy innowacji produktowych. Takie działania z pewnością wpłyną na podniesienie atrakcyjności oferty handlowej wśród konsumentów, a co z tym idzie, przyczynią się do wzrostu dynamiki sprzedaży – tłumaczy Adamczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Robert Jankowski RSS ALERT    /    konserwy RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    Michał Adamczyk RSS ALERT    /    Pamapol RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • wysu 2016-07-13 12:15:29
    oo tak. teraz co tydzień jeździmy na wycieczki rowerowe bośmy sobie kupili rowery Indiana bo lekkie i tanie i konserw to jemy bardzo dużo. Teraz na weekend pod namiot i codziennie wycieczki całodniowe.
  • wycieczkowicz 2016-07-19 15:51:06
    Tak, zdecydowanie latem najlepsze sa dania gotowe. My na pikniki zabieramy często fasolke po bretońsku z Międzychodu- podgrzewamy na prowizorycznym piecyku i jemy, puchotk!a

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.185.120
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.