Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wędliny tradycyjne zdobywają coraz więcej rynku

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-06-2010, 14:29
Wędliny tradycyjne zdobywają coraz więcej rynku

Rosnąca popularność wędlin tradycyjnych to trend korzystny dla konsumentów - uważa Bogusław Barański z Klastra Mięsnego Polska Wędlina. Tym bardziej, że konsumenci powoli dochodzą do wniosku, iż oferowane przez producentów wędliny mają zbyt często charakter przemysłowy, żeby nie powiedzieć chemiczny.

Z wyrobami tradycyjnymi jest jednak pewien problem. Przez wielu nazwa "tradycyjny" jest nadużywana, po to by dopasować się do oczekiwań konsumenta. Niekoniecznie za magicznym słowem "tradycja" stoją spodziewane walory i parametry technologiczne wędlin. Praprzyczyną tego jest przede wszystkim brak jakiejkolwiek standaryzacji wędlin - uważa Barański, zwracając uwagę, że niektórym producentom brak standaryzacji po prostu odpowiada, zgodnie z porzekadłem: "w mętnej wodzie latwiej łapać ryby".

Klaster Mięsny Polska Wędlina, jako chyba pierwsza grupa producentów wędlin w Polsce, podjął się realizacji strategii, której celem jest opracowanie i zakomunikowanie konsumentom precyzyjnie określonej standaryzacji wędlin tradycyjnych. Na zlecenie Klastra, przygotowaniem standardów dla takich wędlin, zajęła się grupa ekspercka złożona z naukowców i technologów pod kierunkiem prof. Andrzeja Pisuli z SGGW w Warszawie. Na początek przygotowano 15 najbardziej znanych polskich wędlin, produkowanych od co najmniej 50 lat, w tym między innymi kiełbasę krakowską suchą, kabanosy, śląską, żywiecką, itd. Standaryzacją objęto też wędzonki, np. polędwicę sopocką i baleron parzony.

Wędliny Klastra Mięsnego mają przede wszystkim jeden wspólny mianownik: wydajność w żadnym przypadku nie przekracza 100 proc., a w większości przypadków jest to poziom jeszcze niższy, w przedziale 85-92 proc. Dla konsumentów będzie to jasny przekaz: to prawdziwie tradycyjne produkty, bez dodatków mięsozastępczych, przekonuje dyrektor biura Klastra.

Jeśli dodać do tego fakt, że receptury takich wędlin są stosowane w praktyce od co najmniej 50 lat, że gwarantowane jest stosowanie surowca mięsnego o znanym sposobie produkcji, z przestrzeganiem zasad dobrej, tradycyjnej praktyki chowu zwierząt, i to wszystko jest certyfikowane przez niezależną jednostkę kontrolującą, to konsument uzyskuje w pełni wiarygodną informację o produkcie. - Za taki produkt premium, z wysoką wartością dodaną, wymagający konsumenci chętnie zapłacą wyższą cenę - zwraca uwagę Bogusław Barański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • technolog 16-06-2010, 22:20:
tak racja cena cena cena
  • realista 16-06-2010, 08:49:
mowiac o wielkich sieciach handlowych masz na mysli wszytkich operatorów na rynku chyba bo Brunek , inni hurtownicy oraz tysiace małych sklepów tież żadają tylko tańszych i tańszych produktów. Paradoksalnie najłatwiej drogi produkt ulokowac w hipkach ale i tak jest niszowy bo "kowalski" chce szynki prawdziwej ale za 15 zł/kg
  • igi 15-06-2010, 20:52:
Nawet Klaster Mięsny nie da rady z wielkimi sieciami handlowymi gdzie liczy się tylko cena, NISKA cena :)

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH