REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wicedyrektor KPMG: Fundusze unijne nie wpłynęły pozytywnie na branżę mięsną

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2010, 10:38
Wicedyrektor KPMG: Fundusze unijne nie wpłynęły pozytywnie na branżę mięsną

W branży spożywczej szeroko wykorzystywanym kanałem dotarcia do pieniędzy są fundusze unijne. Jednak te fundusze przysłużyły się rynkowi rolno-spożywczemu nie do końca pozytywnie. Darmowy pieniądz też psuje rynek. Mam na myśli branżę mięsną - powiedział Piotr Grauer, wicedyrektor w firmie doradczej KPMG.

REKLAMA

Branża mięsna masowo wykorzystała fundusze unijne do modernizacji parku maszynowego i zakładów. - Jednocześnie nie rozwiązało to bolączki branży, jaką jest rozdrobnienie - ocenił Piotr Grauer na III Forum Rynku Spożywczego. - Dzisiaj widzimy, że moce produkcyjne przemysłu mięsnego są niewykorzystane w 30-40 proc. - dodaje.

- Kiedy ktoś brał pieniądze "za darmo", od razu stawiał w swoim zakładzie nowocześniejszą, większą, bardziej wydajną linię produkcyjną. Co z tego, jeśli nie zmienia to oczywistej prawdy, jaką jest brak rynku zbytu - zauważył wicedyrektor KPMG.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • abc 27-11-2010, 21:23:
To, że jest nadmiar mocy produkcyjnych to jasne. Taki stan mamy w całej gospodarce światowej, w prawie wszystkich branżach. Nadmiar mocy nie musi jednak wynikać z tego, że zainwestowano nadmiarowo, w bardziej wydajne linie technologiczne i maszyny. Może wynikać z braku popytu, z aktualnie obniżającego się poziomu popytu konsumpcyjnego przez wzrost bezrobocia, także tego popytu autonomicznego w wyniku trendu obniżania "socjalu". A brak wysokiego popytu najprawdopodobniej przede wszystkim jest wynikiem niskiej siły nabywczej konsumentów. To z kolei stawia problem wysokości wynagrodzeń i skali ich rozwarstwienia. Patrzenia na wynagrodzenia (także w projektach doradczych) nie tylko jako na element kosztów ale także jako na czynnik popytowy. Czy rozdrobnienie branży (rozumiem - rozproszenie sektora) jest bolączką branży? To zależy od tego co rozumiemy pod pojęciem branży, i z jakiego miejsca na to patrzymy. W mojej ocenie większość firm brała te pieniądze z dużym wysiłkiem, wcale nie "za darmo".
  • Hui Wam Woko 24-11-2010, 16:36:
Dokładnie. Wielkopolanin ma rację. Tak samo idiotyczny w obecnej chwili Program Promocji Mięsa Gęsiego w Polsce. Tylko ktoś kto zorganizował tę akcję nie poinformował hodowców o zwiększeniu produkcji żywca gęsiego. A tak jest promocja, a w sklepach gęsina znika w 1-2 dni. I więcej nie ma...
  • wielkopolanin 24-11-2010, 15:47:
A co za sens promowania w polsce czegoś co wyjeżdza za granicę? Myslę O wołowienie. Po pierwsze musi być towar. Nie widzę wołowiny w QMP. Kiedy zobaczę to UWIERZE. Zreztą z wierzpowiną PQS podobnie. Reklmay jużwidać i co dalej?

Zobacz wszystkie komentarze (5)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH