Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Wiceprezes Farmio: Nie wierzę w odejście sieci od jaj klatkowych do 2025 roku

- Przezbrajanie fermiarzy w kierunku chowów alternatywnych oczywiście następuje, ale nie na tyle dynamicznie żeby w 2025 roku w stu procentach wykasować sprzedaż jaj z chowów klatkowych. Moim zdaniem jest to nierealne i może opóźnić się o rok, dwa, trzy, ale to kierunek, w którym zmierzają konsumenci i handel - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu Farmio SA.

Wiceprezes Farmio: Nie wierzę w odejście sieci od jaj klatkowych do 2025 roku
Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu Farmio SA, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 11-06-2019, 12:06

Artur Węgłowski poinformował, że udział jaj z chowów alternatywnych w sprzedaży Farmio zwiększa się, choć już nie tak dynamicznie jak jeszcze kilka lat temu. Obecnie wskaźnik ten wynosi ok. 65 procent.

- Ewidentnie jest duża przewaga w stosunku do chowu klatkowego. Jesteśmy z tego zadowoleni, ponieważ widzimy szereg spójnych deklaracji praktycznie wszystkich sieci, które zapowiedziały do 2025 r. wyjście z chowu klatkowego. Do końca w to nie wierzę, bo za tym musi pójść przezbrojenie całej produkcji. Dziś wciąż ok. 80 proc. krajowej produkcji jaj odbywa się w systemie klatkowym. Już dziś musiałoby następować przesunięcie w tym kierunku, żeby można było potem zaspokoić popyt - mówi.

W ocenie wiceprezesa Farmio w 2025 roku ilościowo spożycie jaj będzie podobne, natomiast zmieni się preferencja co do chowów.

- Dziś przezbrajanie fermiarzy oczywiście następuje, ale nie na tyle dynamicznie żeby w 2025 w stu procentach wykasować sprzedaż jaj z chowów klatkowych. Moim zdaniem jest to nierealne i może opóźnić się o rok, dwa, trzy, ale to kierunek, w którym zmierzają konsumenci i handel. My już dziś, mając główną pozycję w chowach alternatywnych, jesteśmy na to lepiej przygotowani niż konkurencja. Będziemy w dalszym ciągu kłaść nacisk na chowy alternatywne, łącznie ze strategią promocyjną - dodał.

Węgłowski ocenia, że obecny poziom spożycia jaj na osobę (160 rocznie) utrzyma się przez dłuższy czas, chyba że branża zacznie bardziej promować spożycie jaj.

- Mamy dużo mniejsze spożycie per capita niż w Europie Zachodniej. Jajko jest doskonałym źródłem aminokwasów oraz witamin z grupy ADEK. To świetny posiłek i wciąż bardzo tani. Niestety, nie ma zbyt wielu działań nakierowanych na to żeby promować jaja jako doskonały posiłek. Jeśli zostałaby zaproponowana tego typu inicjatywa przez organizacje branżowe czy zrzeszenia, warto byłoby ją podjąć, bo przyniosłoby to korzyści dla wszystkich. Natomiast musi być pewien konsensus i chęć współpracy, do czego zachęcamy - podsumował.

Branża nas nie kocha, ale nasza strategia procentuje - Przeczytaj pełną treść naszej rozmowy z Arturem Węgłowskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Farmio RSS ALERT    /    Artur Węgłowski RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    rynek jaj w Polsce RSS ALERT    /    spożycie jaj RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.29.160
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.