Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Maktonu: Na rynkach trzecich możemy konkurować produktem regionalnym, tradycyjnym i ekologicznym

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-06-2010, 20:14
Wiceprezes Maktonu: Na rynkach trzecich możemy konkurować produktem regionalnym, tradycyjnym i ekologicznym

Nie ma żadnych środków pomocowych dla dużych firm. Natomiast obowiązek kreowania rynku i przyzwyczajeń konsumenckich należy właśnie do największych graczy - powiedział Piotr Wierzbowski, wiceprezes Centrum Mięsnego Makton na II Europejskim Kongresie Gospodarczym.

Trzy największe firmy na polskim rynku mięsa mają razem nie więcej niż 10 proc. rynku. - W branży funkcjonuje ok. 1800 podmiotów, ale to my mamy kształtować rzeczywistość biznesową. Jak to zmienić? Od dłuższego czasu stowarzyszenia branżowe w branży mięsnej wzięły na siebie ciężar organizowania przedsiębiorców, przy wydatnej współpracy MRiRW i ARR. Tworzą klastry i grupy producenckie. One mają już dostęp do środków, właściwie w każdych ilościach. Trzeba mieć tylko dobry pomysł, który jest z jednej strony zbieżny z ideą Unii Europejskiej, ochroną jej rynków wewnętrznych czy eksportem na rynki trzecie a z drugiej strony nie może on służyć tylko jednemu podmiotowi, pojedynczej komercyjnej firmie - wyjaśnił Piotr Wierzbowski. - To muszą być pomysły, które będą służyć całej branży a najlepiej jeszcze pośrednio Unii Europejskiej. Jeżeli napiszemy taki program, możemy liczyć na poparcie osób w instytucjach unijnych, które tego typu inicjatywy wspierają - doprecyzował.

Zwrócił uwagę, że aby polskie firmy mięsne mogły konkurować na rynkach trzecich, muszą mieć dobry produkt. - W tej kwestii wiele się dzieje. Mamy mnóstwo dobrych produktów regionalnych, tradycyjnych, oraz ekologicznych, pomijając już standardowe produkty, które są rozpoznawalne na całym świecie. Ponadto, te trzy wymienione przeze mnie kategorie produktów gwarantują dostęp do środków pomocowych w ramach grup producenckich. Chodzi o naprawdę duże pieniądze - podkreślił wiceprezes CM Makton. - Mówi się, że na rynkach zagranicznych możemy konkurować ceną. W niektórych kategoriach produktowych tak jest. Jednak jeżeli chodzi o mięso, to mamy ceny znakomicie wyższe, niż w Europie zachodniej. Do Polski wjeżdża kilkaset, jeśli nie kilka tysięcy tirów z mięsem wieprzowym nieprzetworzonym tygodniowo. Tutaj nie będziemy tańsi - dodał.

KOMENTARZE: (16)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • profesor ciekawski 10-06-2010, 23:02:
A Dudka znowu nie wzięli na mundial .
  • piotr 10-06-2010, 05:44:
tych braci jest w maktonie więcej :)
  • L'Osservatore 09-06-2010, 21:57:
Ooooooooo, wreszcie znaleźliśmy ten mityczny UKŁAD !!! :P

Zobacz wszystkie komentarze (16)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH