Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes PKM Duda: Z sieciami da się handlować po partnersku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 14-09-2012, 14:55
Wiceprezes PKM Duda: Z sieciami da się handlować po partnersku
Dariusz Formela, wiceprezes PKM Duda

PKM Duda ponownie chce zaistnieć w sieciach handlowych. Po tym, jak w 2010 roku spółka zrezygnowała z dystrybucji w kanale nowoczesnym z powodu zbyt niskich cen, zaczyna sprzedaż mięsa konfekcjonowanego w kilku sieciach i prowadzi rozmowy z kolejnymi. - Przyszłość należy do handlu nowoczesnego. Dystrybucja tradycyjna będzie kurczyć - mówi Dariusz Formela, wiceprezes PKM Duda.

Spółka poinformowała, że chce ponownie wejść do sieci handlowych. Skąd taka decyzja?

Byliśmy obecni w sieciach w 2010 roku, ale potem zrezygnowaliśmy z tego kanału sprzedaży, bo nie osiągaliśmy satysfakcjonujących marż. Teraz to się zmieniło, bo zmieniła się struktura spożycia - klient coraz częściej wybiera mięso zamiast wędliny. Dlatego od drugiego kwartału znóz zaczynamy wchodzić do sieci. Na razie rozpoczęliśmy dostawy pod własną marką do czterech sieci.

Czy firma chce wejść także do dyskontów?

W przypadku dyskontów i dużych sieci problemem jest dostarczenie dużej ilości mięsa konfekcjonowanego. Małe i średnie sieci chcą kupować u nas mięso świeże, w pojemnikach, ale jeśli chcemy sprzedać więcej, musi to być mięso pakowane, które ma dłuższy termin przydatności do spożycia. Duże sieci oczekują głównie mięsa pakowanego.

W wynikach za pierwsze półrocze pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie produkować o około 30 proc. więcej rok do roku. Jesteśmy w stanie produkować duże ilości.

Czy tzw. opłaty półkowe obniżają rentowność sprzedaży do sieci?

Myślę, że informacje o opłatach wymaganych przez sieci są przesadzone, te kwoty nigdy nie były horrendalne. Problem był taki, że struktura produkcji była niedostosowana do kosztów, które były po stronie odbiorcy. My przeszliśmy głęboką restrukturyzację, poprawiliśmy rentowność i efektywność produkcji i to nam pozwoliło dzisiaj proponować takie ceny, które są dla sieci atrakcyjne.

Czyli da się współpracować z sieciami?

Oczywiście tak, choć sieci mają swoje wymagania, jeśli chodzi o ceny. Wymagają też opłat za wejście, są to różne opłaty, od jednorazowej po opłaty od asortymentu. Myślę, że kiedyś struktura produkcji, szczególnie w segmencie mięsnym, nie była dostosowana do kosztów. Dzisiaj coraz bardziej zbliżamy się do oczekiwań po drugiej stronie.

Z sieciami da się handlować po partnersku, choć oczywiście jest bardzo rygorystyczna ocena jakości naszych produktów.

Czy bez obecności w sieciach handlowych istnieje ryzyko wypadnięcia z rynku?

Tak, trzeba być w sieciach handlowych, bo sieci handlowe to przyszłość. Nie jest nią dystrybucja tradycyjna, która będzie się kurczyć. Dziś około 40-42 proc. rynku to handel tradycyjny. Myślimy, że te proporcje będą się zmieniać i z czasem kanał tradycyjny będzie stanowił poniżej 40 proc., może nawet do 35 proc. rynku.

Przeczytaj także:

Prezes PKM Duda: Czeka nas dalszy spadek pogłowia trzody, nawet o 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hurt tradycja 16-09-2012, 09:52:
Panie Macieju proszę znaleść Sobie nowego Vice.Pan Dariusz doprowadzi PKM do ruiny.W1997r. na POLAGRA FOOD byli Tacy co dawali TRADYCJI 5 ,góra 10 lat.Jak jest teraz, widzą wszyscy.Inwestycja w tzw.Nowoczesnych jest błędem lub nawet wielbłądem.Pan Kania idzie w bankructwo,Pan jeszcze może postawić na Polskie Firmy i wspólnie z Nami konkurować z obcym kapitałem i sprzyjającym Im UOKIK i przekupnym politykom.Jedna złotówka wspierająca Tradycję to 10-20 zł wpompowane w zysk "nowoczesnych".Rachunek jest prosty a wybór należy do PANA . Pozdrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.