Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Superdrobu: Czekamy na otwarcie rynku USA

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-08-2015, 17:46
Wiceprezes Superdrobu: Czekamy na otwarcie rynku USA
Magdalena Panasiuk-Krasińska, wiceprezes ds. handlu w Grupie SuperDrob (fot. mat.pras.)

USA to duży producent i eksporter drobiu, ale mimo to widzimy możliwości pozycjonowania części naszych produktów, w tym również wędlin, na tym bardzo specyficznym rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Panasiuk-Krasińska, wiceprezes ds. handlu w Grupie SuperDrob.

-  Jak wyglądają perspektywy zakończenia procedury dostępu produktów drobiowych z Polski do rynku USA. Czy Superdrob skorzystałby na finalizacji rozmów w tym temacie?

Perspektywy są obiecujące. Mamy za sobą pozytywnie zakończony audyt w zakładach drobiarskich, warunkujący dopuszczenie na rynek amerykański. W oficjalnych rozmowach podawany był termin otwarcia rynku w naprawdę bliskiej przyszłości. Mówiło się nawet o końcówce tego roku.

USA to duży producent i eksporter drobiu, ale mimo to widzimy możliwości pozycjonowania części naszych produktów, w tym również wędlin, na tym bardzo specyficznym rynku. Nasza oferta na pewno nie będzie miała na celu konkurowania z lokalnymi producentami amerykańskimi. Przybierze raczej formę uzupełnienia oferty o produkty dobrej jakości, dla wybranych konsumentów.

- Czy jest szansa na rozpoczęcie eksportu polskiego mięsa wołowego do USA w bliskiej przyszłości?

Proces wprowadzenia mięsa wołowego na rynek USA jest zdecydowanie mniej zaawansowany. Mięso wołowe ma dużo wyższą pozycję w Stanach, niż na rynku europejskim. Najpierw musimy przekonać amerykańskie służby weterynaryjne do naszej jakości i standardów produkcyjnych, wypracować możliwości i procedury eksportu. Biorąc pod uwagę szybko rosnący eksport polskiej wieprzowiny do USA i zaawansowanie rozmów w sprawie drobiu, jestem optymistką co do decyzji na „tak”, ale, według mnie, nie jest to proces do przeprowadzenia w trakcie najbliższego roku.

- Czy w Pani ocenie promocja polskiego mięsa i przetworów mięsnych jest realizowana z odpowiednim rozmachem? Czy działania promocyjne przynoszą oczekiwane efekty?

Jesteśmy największym producentem drobiu w Europie. I ten sukces trochę nas zaskoczył. Jako branża radzimy sobie świetnie, ale nie chwalimy się naszą jakością, efektywnością produkcji i wysokimi standardami. Mało kto wie, jak dużo uwagi poświęcamy dobrostanowi zwierząt i bezpieczeństwu chowu piskląt i ptaków. Dla porównania w USA nadzorem objęta jest produkcja mięsa dopiero od momentu uboju. Fermy nie podlegają standaryzacji, ani nie są kontrolowane przez weterynarię.

W Polsce jest to wymóg oczywisty. Warto, aby konsumenci o tym usłyszeli i mieli świadomość, że polski drób to towar o naprawdę najwyższej jakości, która nie jest przypadkowa. Naprawdę mamy z czego być dumni. Krajowa Rada Drobiarstwa, zrzeszająca czołowych producentów drobiu w Polsce, stara się o  uzyskanie  funduszy na promocję polskiego mięsa. Mamy nadzieję, że uda nam się w tym i przyszłym roku zrealizować kilka kampanii informacyjno-promocyjnych na rynku krajowym i międzynarodowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.