Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Tarczyński SA: Współpraca z zagranicznymi sieciami handlowymi jest bardzo trudna

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-01-2010, 12:45
Wiceprezes Tarczyński SA: Współpraca z zagranicznymi sieciami handlowymi jest bardzo trudna

Wejście Polski do UE było dla naszej firmy dużą szansą na "ucieczkę do przodu". W naszej ocenie szansa ta została wykorzystana - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Wachowski, wiceprezes zarządu - dyrektor finansowy Tarczyński SA.

Krzysztof Wachowski podkreśla, że przede wszystkim dzięki środkom pomocowym jego firma przeniosła produkcję do nowo wybudowanego zakładu przetwórczego o europejskich standardach. - W zakresie zaopatrzenia w surowiec do produkcji działamy na ogromnym europejskim rynku, zatem możliwości pozyskiwania surowca wysokiej jakości znacząco wzrosły - ocenia dyrektor finansowy Tarczyński SA. - Od kilku lat w branży mięsnej następuje ogromna skala inwestycji, wspomaganych przez finansowanie ze źródeł unijnych. Wiele zakładów unowocześniło swoje parki maszynowe i znacząco zwiększyło moce produkcyjne. Pochodną zrealizowanych programów inwestycyjnych jest wzrost konkurencji na rynku krajowym, wynikający z niewykorzystanych potencjałów produkcyjnych i braku możliwości eksportu - dodaje.

- Koncentracja na rynku krajowym spowodowała dużą walkę konkurencyjną pomiędzy podmiotami działającymi w naszej branży. Istotnie zmieniła się również struktura handlu - wzrastająca rola sieci handlowych i postawiła wielu producentów w bardzo trudnej sytuacji. Udział rynku tradycyjnego systematycznie spada, a współpraca z sieciami handlowymi (zwłaszcza zagranicznymi) jest bardzo trudna - akcentuje Krzysztof Wachowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Witek 31-01-2010, 10:29:
"Udział rynku tradycyjnego systematycznie spada" - Panie vicePrezesie wstyd, taki uczony człowiek a statystyk nie czyta!!! Tak się skałada iż od 2-3 lat udział rynku tradycyjnego utrzymuje się na tym samym poziomie ok. 67 - 68% (GUS, Eurostat). Tylko zmienia się jego struktura, co Pańska firma ewidentnie przegapiła, skupiona tylko na bieżących działaniach. Brak w niej szerszej strtegii rozwoju i przewidywania co będzie za 3, 5, 10 lat. Dlatego też być może macie spadek udziału w rynku tradycyjnym. A to są już dwie sprzeczne rzeczy i proszę nie mieszać braku własnych sukcesów do sytuacji na rynku! Ponadto powinniście zmienić system motywacyjy handlowców, bo zbyt dużo ich tracicie na rzecz konkurencji. Poza tym gratuluje naprawdę nowoczesnego zakładu!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH