REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grzegorz Minczanowski, wiceprezes ZM Henryk Kania: Zwiększyliśmy przychody o ponad 60 proc.

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2014, 13:32
Wiceprezes ZM Henryk Kania: Zwiększyliśmy przychody o ponad 60 proc.

Zakłady mięsne Henryk Kania osiągnęły w I półroczu 2014 r. przychody w wysokości 401 mln zł wobec 247 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem. Oznacza to wzrost o 62 proc. - Wierzę, że w kolejnych kwartałach uda nam się utrzymać obecne tempo rozwoju - mówi Grzegorz Minczanowski, wiceprezes ZM Henryk Kania.

REKLAMA

Jednostkowy zysk netto wzrósł do 11,5 mln zł wobec 7,2 mln zł w I połowie 2013 r. Zysk operacyjny osiągnął poziom 20,8 mln zł wobec 10,7 mln w ubiegłym roku. - W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku mamy już wyniki zbliżone do tych z całego 2013 r. To zasługa dynamicznego rozwoju firmy, spowodowanego m.in. nawiązaniem ścisłej współpracy z największymi sieciami handlowymi w kraju i za granicą. W drugiej połowie roku planujemy co najmniej utrzymać dynamikę z I połowy roku - komentuje Grzegorz Minczanowski.

Zwraca uwagę, że w I połowie roku przychody ze sprzedaży wyniosły 401 mln zł, czyli 62 proc. więcej niż rok temu. - W samym drugim kwartale nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży o 80 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - wskazuje wiceprezes ZM Henryk Kania.

EBITDA w I półroczu wyniosła 6 proc. wobec 5,7 proc. w zeszłym roku. - Na marżę operacyjną w drugim kwartale duży wpływ mały wysokie koszty kampanii reklamowych - tłumaczy Minczanowski. - Osiągnięte wyniki finansowe pozwalają nam na istotną poprawę wskaźników rentowności i efektywności. Stale polepszająca się rotacja majątku pozwala obecnie na utrzymanie wskaźników efektywności na poziomie porównywalnym ze spółkami w branży - dodaje.

Podkreśla również, że jego spółka w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku wyraźnie poprawiła dynamikę wzrostu „na każdym poziomie wyniku". - Konsekwentnie realizowana strategia pozwoliła nam zbudować niezbędne przewagi konkurencyjne - mówi wiceprezes ZM Henryk Kania. Zaznacza też, że wysoka specjalizacja produkcji wynikająca z rozwijania sprzedaży w oparciu o nowoczesne kanały dystrybucji pozwala jego spółce zniwelować negatywny wpływ wysokich cen surowca mięsnego.

W 2014 r. zakłady mięsne z Pszczyny chcą przekroczyć 800 mln zł przychodów.

Milczanowski nie chce komentować ewentualnych planów konsolidacyjnych spółki: - W tym momencie skupiamy się na działaniach operacyjnych. Optymalizujemy produkcję w naszych zakładach. To są nasze priorytety - wyjaśnia.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH