Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes ZM Tarczyński: Zwiększymy moce produkcyjne o 40 proc.

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2012, 15:36
Wiceprezes ZM Tarczyński: Zwiększymy moce produkcyjne o 40 proc.
Krzysztof Wachowski, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy firmy Tarczyński

W ciągu najbliższych 2-3 lat planujemy rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym, docelowo zwiększając jego moce produkcyjne o ok. 40 proc. - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Wachowski, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy firmy Tarczyński.

- Jaki w tym roku będzie Pana zdaniem poziom inwestycji w branży mięsnej?

- Stabilne przedsiębiorstwa, które mają dobrą sytuację finansową i perspektywy dalszego wzrostu, a także dostęp do efektywnych źródeł finansowania będą kontynuowały swoje programy inwestycyjne, bądź też rozpoczną nowe inwestycje. Przykładem niech będzie nasza spółka - w ciągu najbliższych 2-3 lat planujemy rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym, docelowo zwiększając jego moce produkcyjne o ok. 40 proc. Popyt na produkty marki Tarczyński w ostatnich latach stabilnie rośnie. Skumulowany średni wzrost w latach 2009-2011 przekroczył 17 proc.

- Ma to związek z faktem, że Pana firma działa w segmencie produktów premium?

- Rynek wyrobów premium, na którym jesteśmy jednym z liderów, oceniamy jako jeden z najbardziej dynamicznych segmentów w branży wędliniarskiej. Mając na względzie rosnący popyt na nasze produkty, inwestycje w moce produkcyjne to ważny element dalszego rozwoju firmy. Stąd nasz program inwestycyjny o wartości kilkudziesięciu mln zł.

- W co będą inwestować przetwórcy mięsa w najbliższych latach?

- W mojej ocenie dwie drogi są najbardziej efektywne: automatyzacja i specjalizacja. Chcąc uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną, w codziennej działalności naszej firmy koncentrujemy się na ciągłym obniżaniu jednostkowego kosztu wytworzenia. Duży nacisk kładziemy na inwestowanie w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, zwiększające wydajność i automatyzując produkcję. Dążymy do specjalizacji, czyli mniej produkowanych asortymentów, ale w większych wolumenach. Te działania skutkują ciągłym redukowaniem kosztów jednostkowych.

- A co z konsolidacją branży?

- Konsolidacja jako strategia rozwoju - oczywiście tak, tylko przemyślana i uzasadniona biznesowo. Wykorzystanie efektu skali, zwłaszcza w obszarze zaopatrzenia w surowiec bez wątpienia przynosi wymierne efekty. W naszej Grupie po konsolidacji zakupów surowca, w ramach połączonych zakładów Tarczyński, Dobrosława i Starpeck, bardzo szybko pojawiły się oszczędności, potwierdzając starą zasadę, że „duży może więcej".

- Czy widzi Pan szansę na poprawę rentowności całego sektora mięsnego? Od kilku lat utrzymuje się ona na niskim poziomie...

- Czasy łatwych rentowności w branży mięsnej należą już do przeszłości. Trwała poprawa rentowności wymaga dziś kompleksowych działań w obszarze optymalizacji procesów produkcyjnych, czy zarządzania sprzedażą. Liderzy w branży, tacy jak firma Tarczyński, mają wciąż duży potencjał wzrostu rentowności, dzięki między innymi, wzrostowi skali działalności, pozwalającej na uzyskiwanie lepszych warunków handlowych; automatyzacji procesów produkcyjnych, pozwalającej na ograniczenie kosztów wytworzenia; specjalizacji produktowej, pozwalającej na osiąganie kosztowych przewag konkurencyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

KOMENTARZE: (15)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • janek 21-03-2013, 20:37:
a na giełdę nie weszliście jaka szkoda :))
  • ??? 23-07-2012, 15:23:
Panie Jacku póki czas niech Pan coś zrobi z zarządzaniem sprzedażą, bo wchłonie Pana peleton mięsny, a liderzy odjadą. Taka forma zarządzania mogła być realizowana z 10 lat temu. Brak pomysłów i wiedzy nie popchnie firmy do przodu, a przed nią jazda pod górkę.
  • antylopa 12-07-2012, 06:19:
a frajerów nie brakuje. Powiedz Pan jakie spadki macie dzisiaj. ciekawe kto kupi akcje?

Zobacz wszystkie komentarze (15)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH