Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2017: Obniżenie cen przez hodowców może odbić się na jakości produktów

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2017, 10:47
WKG 2017: Obniżenie cen przez hodowców może odbić się na jakości produktów
Lech Zwolan, prezes zarządu Lech Garmażeria Staropolska w Białymstoku, fot. PTWP

– Problemem są inwestycje zagranicznych producentów, którzy chcą działać na polskim rynku i dostarczać drób do naszego kraju. Takie kroki powodują, że polscy hodowcy będą zmuszeni obniżyć swoją cenę, żeby dopasować się do rynku, a to z kolei może odbić się na jakości produktów – mówił Lech Zwolan, prezes zarządu Lech Garmażeria Staropolska w Białymstoku, podczas debaty „Przyszłość branży rolno-spożywczej w Polsce Wschodniej” w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego 2017.

W trakcie dyskusji Lech Zwolan wskazał m.in. problem ASF wśród bolączek, z którymi boryka się branża mięsna na Podlasiu.

 – ASF to jeden z wielu problemy branży mięsnej. Ponad 3 lata temu był kłopot z ptasią grypą, a jeszcze wcześniej z karpiami. Istotna w branży mięsnej w takich wypadkach jest kwestia marketingowa, ponieważ konsumenci są bardzo wrażliwi na tego typu kłopoty i trzeba im skrupulatnie wytłumaczyć, że oferowane przez nas mięso jest bezpieczne, bo inaczej odbija się to negatywnie na zainteresowaniu naszymi produktami – tłumaczył prezes zarządu Lech Garmażeria Staropolska w Białymstoku.

Zdaniem Lecha Zwolana konkurencja w postaci zagranicznych inwestorów także jest bolączką dla firm działających w branży.

– Innym problemem są inwestycje zagranicznych producentów jak np. firma z Ukrainy, która chcę działać na polskim rynku i dostarczać drób do naszego kraju. Takie kroki powodują, że polscy hodowcy będą zmuszeni obniżyć swoją cenę, żeby dopasować się do rynku, a to z kolei może odbić się na jakości produktów – dodał Lech Zwolan.

– Patrząc jeszcze na naszą firmę, mamy problem z tym, że jesteśmy zmuszani do ograniczenia naszej produkcji i sprzedaży, ponieważ funkcjonujemy na poziomie średnich pod kątem wielkości firm. Oczywiście chcemy rozwijać się i powiększać, natomiast na chwilę obecną jesteśmy za mali, żeby nawiązać współpracę z sieciami handlowymi, a z kolei za duzi, aby sprzedawać nasze produkty wyłącznie w naszych sklepach – podsumował prezes zarządu Lech Garmażeria Staropolska w Białymstoku.

Więcej na ten temat: WKG 2017: Przyszłość branży rolno–spożywczej w Polsce Wschodniej – relacja z debaty (zdjęcia)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.