Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właścicielka ZM Madej i Wróbel: Marketing i PR w branży mięsnej są coraz bardziej widoczne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2013, 11:06
Właścicielka ZM Madej i Wróbel: Marketing i PR w branży mięsnej są coraz bardziej widoczne

Badania rynku są bardzo ważne i praktycznie cały poprzedni rok poświęciliśmy na przeprowadzanie szeregu badań konsumenckich, zarówno jakościowych jak i ilościowych, na podstawie których zaplanowaliśmy działania w tym roku. Badania pozwoliły nam wyznaczyć właściwy kierunek działań i odrzucić kierunki, które na pierwszy rzut oka wydawały się słuszne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Madej, właścicielka ZM Madej & Wróbel.

- Czy skala inwestycji w marketing i PR rośnie w branży mięsnej?

- Zdecydowanie tak. Marketing i PR w branży mięsnej są coraz bardziej widoczne i coraz szybciej się rozwijają: począwszy od opakowań produktów, na które producenci kładą coraz większy nacisk, a skończywszy na działaniach ATL. W poprzednich latach dosyć intensywny był, jeśli chodzi o kampanie reklamowe, rok 2011. W 2012 r. nastąpił niewielki przestój w działaniach wizerunkowych branży mięsnej, bo firmy przeznaczały znacznie mniej środków na kampanie promocyjne. Natomiast 2013 r. możemy już obserwować wyraźną aktywność w branży zarówno w działaniach ATL jak i BTL.

- Jak to wygląda Pani zakładach?

- Nasze zakłady także planują w tym roku, zakrojoną na szeroką skalę, kampanię reklamową i wizerunkową, opartą o promocję we wszystkich mediach: telewizja, prasa, radio oraz Internet.

- W jak dużym stopniu sprzedaż przetworów mięsnych opiera się na działaniach z zakresu marketingu?


- Sprzedaż wyrobów wędliniarskich oparta jest w dużej mierze o marketing. Wskazują na to badania konsumenckie. Ważne jest, aby klient znał markę, ale bardzo istotna jest także jakość produktu i jego powtarzalność. Dla polskiego konsumenta liczy się z jakiego mięsa jest wytwarzany produkt oraz jaka jest jego "mięsność" - czyli procentowa zawartość mięsa w składzie. My jako producent stawiamy właśnie na wysoką mięsność wyrobów oraz na produkty z szynki, gdyż jest to najlepiej oceniany przez konsumentów rodzaj mięsa.

- Dobrze przygotowana komunikacja musi być poprzedzona kalkulacją i badaniem rynku. Z jakimi problemami się to wiąże?

- Badania rynku są bardzo ważne i praktycznie cały poprzedni rok poświęciliśmy na przeprowadzanie szeregu badań konsumenckich, zarówno jakościowych jak i ilościowych, na podstawie których zaplanowaliśmy działania w tym roku. Badania pozwoliły nam wyznaczyć właściwy kierunek działań i odrzucić kierunki, które na pierwszy rzut oka wydawały się słuszne. Ważne jest, aby pamiętać, że wszystkie produkty skierowane są do konsumentów i to na ich potrzeby odpowiadamy.

Badania konsumenckie są bardzo kosztowne i z tym trzeba się liczyć. Warto jednak w nie inwestować, aby zminimalizować ryzyko popełnienia błędów. Madej Wróbel w tym roku podejmuje ogromne wyzwanie. Dokonujemy całościowego rebrandingu i zmieniamy właściwie wszystko: kolorystykę, logo, linie produktów itp. Planowane działania zakrojone są na bardzo szeroką skalę, bo wiążą się nie tylko z działaniami zewnętrznymi, ale dotyczą także struktury organizacyjnej wewnątrz firmy.

- Czy przy planowaniu strategii marketingowej czerpie Pani inspirację z rynków zagranicznych?

- Tak, czerpiemy inspirację z rynków zagranicznych i kampanii w innych krajach. Śledzimy trendy jakie obecne są na rynkach zachodnich i sprawdzamy jak wpisują się w polską rzeczywistość. Jeśli chodzi o narzędzia marketingowe to trudno wskazać jakieś konkretne. Aktualnie technika i technologie tak bardzo poszły do przodu, że jesteśmy w stanie wykorzystywać jednocześnie szereg narzędzi począwszy od działań BTL i ATL, a na marketingu mobilnym kończąc. Zdajemy sobie jednak sprawę, że polski konsument jest nadal konsumentem tradycyjnym, dla którego liczą się produkty sprawdzone, pewne, o dobrym stosunku jakości do ceny. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • juri 20-04-2013, 08:55:
No muszę przyznać, ze zrobiliście świetną reklamę! Normalnie jestem w szoku!
  • miki 28-03-2013, 19:28:
Mają bardzo dobre produkty.
  • agata 26-03-2013, 20:48:
no muszę przyznać, że jestem zaskoczona - najwyższa pora, żeby się pojawili i dali się poznać konsumentom. ciekawa jestem co zaprezentują...

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH