REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Właścicielka ZM Madej i Wróbel: Marketing i PR w branży mięsnej są coraz bardziej widoczne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2013, 11:06
Właścicielka ZM Madej i Wróbel: Marketing i PR w branży mięsnej są coraz bardziej widoczne

Badania rynku są bardzo ważne i praktycznie cały poprzedni rok poświęciliśmy na przeprowadzanie szeregu badań konsumenckich, zarówno jakościowych jak i ilościowych, na podstawie których zaplanowaliśmy działania w tym roku. Badania pozwoliły nam wyznaczyć właściwy kierunek działań i odrzucić kierunki, które na pierwszy rzut oka wydawały się słuszne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Madej, właścicielka ZM Madej & Wróbel.

REKLAMA
- Czy skala inwestycji w marketing i PR rośnie w branży mięsnej?

- Zdecydowanie tak. Marketing i PR w branży mięsnej są coraz bardziej widoczne i coraz szybciej się rozwijają: począwszy od opakowań produktów, na które producenci kładą coraz większy nacisk, a skończywszy na działaniach ATL. W poprzednich latach dosyć intensywny był, jeśli chodzi o kampanie reklamowe, rok 2011. W 2012 r. nastąpił niewielki przestój w działaniach wizerunkowych branży mięsnej, bo firmy przeznaczały znacznie mniej środków na kampanie promocyjne. Natomiast 2013 r. możemy już obserwować wyraźną aktywność w branży zarówno w działaniach ATL jak i BTL.

- Jak to wygląda Pani zakładach?

- Nasze zakłady także planują w tym roku, zakrojoną na szeroką skalę, kampanię reklamową i wizerunkową, opartą o promocję we wszystkich mediach: telewizja, prasa, radio oraz Internet.

- W jak dużym stopniu sprzedaż przetworów mięsnych opiera się na działaniach z zakresu marketingu?


- Sprzedaż wyrobów wędliniarskich oparta jest w dużej mierze o marketing. Wskazują na to badania konsumenckie. Ważne jest, aby klient znał markę, ale bardzo istotna jest także jakość produktu i jego powtarzalność. Dla polskiego konsumenta liczy się z jakiego mięsa jest wytwarzany produkt oraz jaka jest jego "mięsność" - czyli procentowa zawartość mięsa w składzie. My jako producent stawiamy właśnie na wysoką mięsność wyrobów oraz na produkty z szynki, gdyż jest to najlepiej oceniany przez konsumentów rodzaj mięsa.

- Dobrze przygotowana komunikacja musi być poprzedzona kalkulacją i badaniem rynku. Z jakimi problemami się to wiąże?

- Badania rynku są bardzo ważne i praktycznie cały poprzedni rok poświęciliśmy na przeprowadzanie szeregu badań konsumenckich, zarówno jakościowych jak i ilościowych, na podstawie których zaplanowaliśmy działania w tym roku. Badania pozwoliły nam wyznaczyć właściwy kierunek działań i odrzucić kierunki, które na pierwszy rzut oka wydawały się słuszne. Ważne jest, aby pamiętać, że wszystkie produkty skierowane są do konsumentów i to na ich potrzeby odpowiadamy.

Badania konsumenckie są bardzo kosztowne i z tym trzeba się liczyć. Warto jednak w nie inwestować, aby zminimalizować ryzyko popełnienia błędów. Madej Wróbel w tym roku podejmuje ogromne wyzwanie. Dokonujemy całościowego rebrandingu i zmieniamy właściwie wszystko: kolorystykę, logo, linie produktów itp. Planowane działania zakrojone są na bardzo szeroką skalę, bo wiążą się nie tylko z działaniami zewnętrznymi, ale dotyczą także struktury organizacyjnej wewnątrz firmy.

- Czy przy planowaniu strategii marketingowej czerpie Pani inspirację z rynków zagranicznych?

- Tak, czerpiemy inspirację z rynków zagranicznych i kampanii w innych krajach. Śledzimy trendy jakie obecne są na rynkach zachodnich i sprawdzamy jak wpisują się w polską rzeczywistość. Jeśli chodzi o narzędzia marketingowe to trudno wskazać jakieś konkretne. Aktualnie technika i technologie tak bardzo poszły do przodu, że jesteśmy w stanie wykorzystywać jednocześnie szereg narzędzi począwszy od działań BTL i ATL, a na marketingu mobilnym kończąc. Zdajemy sobie jednak sprawę, że polski konsument jest nadal konsumentem tradycyjnym, dla którego liczą się produkty sprawdzone, pewne, o dobrym stosunku jakości do ceny.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • juri 20-04-2013, 08:55:
No muszę przyznać, ze zrobiliście świetną reklamę! Normalnie jestem w szoku!
  • miki 28-03-2013, 19:28:
Mają bardzo dobre produkty.
  • agata 26-03-2013, 20:48:
no muszę przyznać, że jestem zaskoczona - najwyższa pora, żeby się pojawili i dali się poznać konsumentom. ciekawa jestem co zaprezentują...

Zobacz wszystkie komentarze (6)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH