Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Włosi potrafili ochronić tradycję produkcji swoich szynek dojrzewających

- Jakiekolwiek negocjacje cenowe z Włochami nie wchodzą w grę. Albo kupujemy szynkę w podanej przez konsorcjum cenie albo nie. Nie zależy im na tym, żeby jak najszybciej sprzedać ten produkt, gdyż szynka dojrzewająca się nie psuje. Może dojrzewać kolejny miesiąc. A im będzie starsza, tym będzie droższa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Rutkowski właściciel firmy RobRut Distribution.

Włosi potrafili ochronić tradycję produkcji swoich szynek dojrzewających
Robert Rutkowski właściciel firmy RobRut Distribution, fot. Paweł Pawłowski/Żelaznastudio

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 14-09-2017, 12:28

Zdaniem Roberta Rutkowskiego w Polsce nie udało się dotrzymać tradycyjnych metod produkcji wędlin i szynek dojrzewających.

- Wiele osób uważa, że szynki dojrzewające to czysto włoski wynalazek. Jednak w czasach II wojny światowej Polacy także chowali mięso w solankach w piwnicach lub stodołach, które dojrzewało tam przez miesiące - dodaje.

Na uwagę, że dziś w Polsce także mamy producentów tradycyjnych wędlin, właściciel RobRut Distribution odpowiada, że skala tej produkcji jest minimalna w porównaniu do Włoch.

- Tego rodzaju produktów jest u nas bardzo mało i niewiele osób o nich wie. W polskiej tradycji mamy wędliny tradycyjne, wędzonki, a dziś wiele zakładów przemysłowych zatraca jakość tych produktów. Tymczasem we Włoszech tradycja produkcji szynek dojrzewających jest bardzo szeroko rozpowszechniona. Produkcja wzrasta o kilkadziesiąt procent z roku na rok. W 2012 roku w Italii wyprodukowano ok. 12 mln sztuk szynek rocznie. Dziś nieoficjalnie mówi się o 30 mln. 2017 rok jest spektakularny, ceny szynki idą w górę co kwartał - dodaje.

Rutkowskiemu udało się dotrzeć do niewielkich włoskich zakładów, gdzie tradycyjny sposób produkcji przechodzi z ojca na syna od wielu pokoleń.

- To prawdziwi pasjonaci. Wiedza, jaką mnie zarazili jest przeogromna. Postanowiłem wykorzystać ją na naszym rynku. We Włoszech całość produkcji Parmy koordynuje i nadzoruje konsorcjum. To mniej więcej tak, jakby powołano stowarzyszenie regionu Mazowsze produkujące szynkę „mazowszankę”, która mogłaby powstawać tylko na Mazowszu. Włosi potrafili to zrobić. Dzięki temu mają produkt, który cieszy się prestiżem i jest ceniony na całym świecie. A chętnych do zakupu nie brakuje. Niedawno konsorcjum narzuciło na producentów Parmy zmniejszenie wielkości produkcji przy jednoczesnym zwiększeniu ceny. Zarabiają już nie tylko na samej sprzedaży własnych szynek, ale także sprzedając licencje na budowę dojrzewalni. Tego rodzaju obiekty powstają w USA, Kanadzie, Chinach. Na całym świecie włoscy producenci mają własne zakłady zbudowane wspólnie z zagranicznymi partnerami. My też planujemy wybudować taki obiekt w Polsce - dodaje.

Przeczytaj cały wywiad z Robertem Rutkowskim:

Z włoską szynką dojrzewającą na podbój polskiego rynku - wywiad z właścicielem RobRut Distribution

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Robert Rutkowski RSS ALERT    /    RobRut RSS ALERT    /    szynki dojrzewające RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    Włochy RSS ALERT    /    włoskie produkty RSS ALERT    /    wędliny tradycyjne RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.225.194.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.