Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Drosedu: Województwa wschodniej Polski doskonałym oknem na rynki wschodnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-06-2014, 12:52
Województwa wschodniej Polski doskonałym oknem na rynki wschodnie
Jacek Lewicki, prezes Drosedu (fot. mat.pras.)

Nieprzypadkowo wiele zakładów zajmujących się produkcją i przetwórstwem drobiu jest zlokalizowanych we wschodnich województwach Polski. Grupa Drosed, spośród czterech spółek wchodzących w jej skład, aż dwa duże zakłady produkcyjne umiejscowiła właśnie tutaj. Taka lokalizacja ma znaczenie strategiczne. Województwa wschodniej Polski są doskonałym oknem na rynki wschodnie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Drosedu.

Lata wymiany handlowej, bliskość logistyczna, zrozumienie dla potrzeb tamtejszych odbiorców oraz podobieństwo kulturowe procentują dobrymi wynikami eksportowymi. - Tylko w ubiegłym roku, według wstępnych danych zaprezentowanych w najnowszym raporcie „Rynek drobiu - stan i perspektywy", polscy producenci wysłali do całej WNP mięso i podroby drobiowe o łącznej wartości 22,9 mln euro, co stanowi 5 proc. polskiego eksportu w ujęciu wartościowym - zauważa Jacek Lewicki.

- Strategiczna lokacja zakładów na Wschodzie Polski otwiera przed branżą drobiarską także możliwości związane z nowymi, perspektywicznymi rynkami zbytu - łatwiejszy dostęp do krajów afrykańskich i rynków azjatyckich. Znaczącymi odbiorcami mięsa i przetworów drobiowych wytwarzanych na tzw. „ścianie wschodniej" są także kraje Unii Europejskiej - dodaje.

Tak dogodne, z punktu widzenia eksportu, ulokowanie produkcji, niesie ze sobą liczne konsekwencje dla polskiej branży mięsnej. - Najważniejszą z nich jest podwyższone ryzyko biznesowe, związane z niestabilną sytuacją na rynkach wschodnich. Świadczyć o tym może chociażby ostatnie embargo nałożone przez Rosję na produkty pochodzenia wieprzowego, które doprowadziło do destabilizacji wielu zakładów produkcyjnych wyspecjalizowanych w eksporcie czerwonego mięsa na ten rynek - przyznaje prezes Drosedu. - Tym razem sytuacja nie dotknęła w znaczący sposób sektora drobiarskiego, a wręcz przełożyła się na wyższy popyt klientów z WNP na produkty drobiowe kosztem czerwonego mięsa - zaznacza.

- Otwarcie na wschodni eksport wymaga od rodzimych zakładów większej konkurencyjności w zakresie zdolności adaptacyjnych, pozwalających na dostosowanie się do potrzeb rynkowych, w tym programów wspierających polską branżę mięsną w inwestycjach zagranicznych. Odpowiedzią są normy jakościowe i systemy certyfikacji, które ułatwiają negocjacje handlowe i zwiększają zaufanie zagranicznych odbiorców do polskiego mięsa - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH