Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wojna płci przy ladzie z wędlinami

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-07-2014, 13:53
Wojna płci przy ladzie z wędlinami
(fot. wierzejki.pl)

Kobiety doceniają wędliny na bazie mięsa drobiowego. Mężczyźni zdecydowanie preferują przetwory wieprzowe. Więcej kobiet niż mężczyzn wykazuje przywiązanie do swojej marki. Mężczyźni są natomiast bardziej wrażliwi na promocje. Ponadto kobiety kupują wędliny zarówno w małych sklepach ogólnospożywczych, jak i w supermarketach. Mężczyźni coraz częściej przez Internet - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Regis.

Celem pomiarów przeprowadzonych przez Dział Marketingu Regis było zbadanie korelacji między płcią, miejscem zamieszkania, wiekiem, funkcją pełnioną w rodzinie i sytuacją materialną a sposobem robienia zakupów artykułów wędliniarskich, wrażliwością na promocje, przywiązaniem do marek wędlin, miejscem ich zakupu, wyborem konkretnego asortymentu oraz pozyskiwaniem informacji o markach i produktach. Uczestnikami badania ankietowego były osoby obydwu płci w wieku 18-60 lat z zachowaniem rozkładu wieku wedle danych GUS 2013. Ankieta była przeprowadzana internetowo.

Płeć

Do tej pory dokonano wielu badań w celu znalezienia różnic pomiędzy płciami w kontekście postaw i zachowań związanych z zakupami. Okazują się one dosyć istotne, ponieważ kobiety są poddane dużej presji otoczenia, jeśli chodzi o wygląd. Stąd ich większa świadomość diety i w związku z tym dbałość o jakość pożywienia. Ma to bezpośredni wpływ na ich zachowanie podczas zakupów produktów spożywczych.

Wyniki badań Regisu potwierdzają powyższe założenia. W przypadku omawianej grupy towarowej kobiety doceniają surowiec drobiowy w przeciwieństwie do mężczyzn, którzy zdecydowanie preferują wieprzowinę. Więcej kobiet niż mężczyzn wykazuje przywiązanie do swojej marki, mężczyźni są natomiast bardziej wrażliwi na promocje. Ponadto kobiety kupują wędliny zarówno w małych sklepach ogólnospożywczych, jak i w supermarketach.

Ponad 60 proc. kobiet i mężczyzn deklaruje czytanie oraz sprawdzanie etykiet. Taka sama ilość kobiet i mężczyzn kupuje marki własne (ponad 30 proc.). Zakupu żywności przez Internet dokonują w większości mężczyźni.

Wiek

Wiek ma potencjalny wpływ na zachowania zakupowe konsumentów. Oczywistym jest, że zmieniają oni swoje przyzwyczajenia wraz z upływem czasu. Wpływa na to m.in. ich status materialny, wykształcenie, funkcja pełniona w rodzinie, a także reklama, której przekaz oddziałuje w różny sposób w zależności od wieku.

Wyniki badania firmy Regis potwierdzają, że młodsze pokolenie (do 30. roku życia) gustują w surowcu drobiowym. Preferencja ta, ale już nie tak wyraźna, widoczna jest u osób w wieku 60+. Kabanos jest ulubionym produktem ludzi młodych i w średnim wieku (20-40 lat).

Najmniejsze przywiązanie do marek wykazuje najmłodsza grupa wiekowa w naszym badaniu (20-30 lat), jednak produkty marek własnych najczęściej kupują osoby pomiędzy 30. a 40. i po 60. roku życia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH