Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wołowina chce mieć markę

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2015, 17:24
Wołowina chce mieć markę

Jeszcze do niedawna główną strategią firm z branży mięsa wołowego była strategia najniższej ceny. Od lat w Polsce w kategorii mięsa świeżego dominowała marka „no name”. Teraz to się zmienia.

W krajach zachodnich marki lokalnych producentów są dobrze znane i szanowane. Również u nas sytuacja zaczyna się powoli zmieniać. Konsumenci coraz częściej szukają informacji o pochodzeniu mięsa, dbając o walory zdrowotne żywności – o to czy jest ona ekologiczna, czy przy produkcji zachowane były wysokie standardy dobrostanu zwierząt i przede wszystkim - czy za każdym razem otrzymają oczekiwaną, wysoką jakość mięsa.

Producenci zaczynają rozumieć światowe trendy. Dlatego duże zakłady podjęły próby tworzenia marek świeżego mięsa, koncentrując się głównie na coraz bardziej kolorowych i obszernych opakowaniach, które mają na celu przykuć uwagę konsumentów. W tym wyścigu często pomijane są jednak kluczowe kwestie, takie jak dostarczenie dokładnej informacji konsumentowi o pochodzeniu mięsa i czynnikach kształtujących jego jakość. To powoduje, że zaufanie polskiego konsumenta do mięsa wołowego jest ograniczone. Do tego dochodzi pojawiająca się w przypadku polskiej wołowiny nierówna jakość mięsa.

Obok marek producentów obserwujemy także dynamiczny rozwój marek własnych supermarketów, które także dostarczają tylko bardzo ogólne informacje o pochodzeniu mięsa i producencie - „wyprodukowano dla …”. W gąszczu prywatnych marek producentów oraz marek własnych dużych detalistów funkcjonują także marki otwartych systemów produkcji mięsa, takich jak QMP (Quality Meat Program).

QMP jest systemem produkcji mięsa wołowego gwarantującym wysokie walory jakości wołowiny poprzez pełną kontrolę każdego etapu produkcji począwszy od doboru genetyki, poprzez restrykcyjne standardy hodowli żywca, zasad uboju, przetwórstwa i dystrybucji mięsa. System ma ogromny potencjał, jeśli zyska zaufanie konsumentów ponieważ gwarantuje powtarzalną, kulinarną jakość mięsa.

Strategie firm wciąż dostosowują się do nowych potrzeb konsumentów, ponieważ rynek świadomego konsumenta wołowiny kulinarnej w Polsce jest dopiero w początkowej fazie rozwoju. Firmy, które mają pomysł na ciekawy i atrakcyjny produkt muszą obecnie koncentrować się na edukacji konsumenta i dalszym budowaniu wzrostu jego świadomości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hodowca 32 01-04-2015, 08:45:
HerefordWarmia to przykład dobrego pozycjonowania wołowiny kulinarnej

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH