Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Wspólna marka może sprzyjać procesom konsolidacji

Wspólna marka grupy producentów działających w tym samym sektorze przetwórstwa żywności (np. w branży mleczarskiej, czy też mięsnej) to najbezpieczniejszy pierwszy krok w kierunku konsolidacji rynkowej małych i średnich podmiotów. Choć trzeba podkreślić, że nie jest to krok najłatwiejszy, bo wymaga silnej determinacji i wzajemnego zaufania partnerów - ocenia Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.

Wspólna marka może sprzyjać procesom konsolidacji
Na fot. Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego

Zaawansowane działania w tej dziedzinie przeprowadził już Polski Klaster Mięsny. - Jest to grupa 5 producentów wędlin w kategorii premium, która po stworzeniu dobrowolnego standardu jakości dla wędlin premium i zarejestrowaniu w urzędzie patentowym wspólnego znaku "Polska Wędlina POLONIUM" przygotowuje się do pierwszego etapu promocji i działań informacyjnych - tłumaczy Barański. - To właśnie marketing jest najważniejszym obszarem współpracy Polskiego Klastra Mięsnego, i to w szerokim rozumieniu tego terminu, a więc: budowa wspólnej marki wędlin premium, wspólna dystrybucja produktów objętych tą wspólną marką i wreszcie wspólne kampanie promocyjne tych produktów - dodaje.

Zwraca uwagę, że w strategii firm członkowskich wspólny marketing obejmuje tylko pewną - z początku relatywnie małą - część portfela produktów każdej z firm. Nie ma więc na razie mowy o zaniku indywidualnych strategii marketingowych i własnych planów promocji na terytorium oddziaływania poszczególnych zakładów mięsnych. - Wspólny marketing w ramach klastra powinno się raczej postrzegać jako dodatkowy kierunek rozwoju firmy, nie stwarzający jakichkolwiek zagrożeń dla aktualnych działań rynkowych i tożsamości danego członka klastra, a dający jednocześnie nową, dodatkową szansę rynkową przy stosunkowo niskim stopniu zaangażowania kapitałowego - wyjaśnia dyrektor klastra. - Dopiero z czasem, gdy wspólna marka umocni się, możliwe będzie rozważanie przez członków klastra skupienie swojej produkcji głównie lub wyłącznie na wyrobach pod wspólną marką - wskazuje.

Podobnie mogłaby zaistnieć wspólna marka dla kilku czy kilkunastu przetwórców mleka. - Wspomniany w grudniowym serwisie Portalu Spożywczego przez prezesa Agencji Rynku Rolnego W. Łukasika pomysł na hipotetyczny przykład wspólnej marki "Masło Podlaskie", produkowanego przez więcej, niż jedną mleczarnię, jest doskonałą ilustracją tej idei - ocenia Bogusław Barański. - Wiem, że podobne idee krążą od pewnego czasu w branży mleczarskiej, lecz wciąż brakuje w tym zakresie tak konkretnych działań, jakie wykonał kierowany przeze mnie Polski Klaster Mięsny. Tym niemniej z racji coraz szerszych kontaktów naszego klastra z niektórymi mleczarniami (dążymy bowiem do stworzenia z grupą mleczarni projektu wspólnej sieci logistyczno-dystrybucyjnej) docierają do mnie sygnały, że i branża mleczarska coraz bardziej zastanawia się nad wspólną marką, np. dla serów dojrzewających, czy też dla tzw. produktów białych, tj. mleka, śmietany, czy serków homogenizowanych - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bogusław Barański RSS ALERT    /    Klaster Polska Wędlina RSS ALERT    /    Polski Klaster Mięsny RSS ALERT    /    klaster RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.152.38.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.