Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wyłącznie producenci świń powinni zarządzać Funduszem Promocji Mięsa Wieprzowego

  • www.farmer.pl
  • Autor: Iwona Dyba, Farmer.pl
  • Data: 19-06-2015, 14:45

Krajowy Związek Pracodawców - Producentów Trzody Chlewnej apeluje o to, aby zarządzanie środkami z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego było wyłącznie w rękach producentów trzody chlewnej.

Kapitał Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego (FPMW) jest naliczany w wysokości 0,1 proc. wartości netto od sprzedaży świń żywych. W tym roku, należności Funduszu, czyli dochody przewidziane do wpłaty, to 9 mln zł.

Zbigniew Ajchler, producent trzody chlewnej oraz członek KZP-PTCH w trakcie debaty „Szanse rozwoju krajowej produkcji świń” podczas konferencji Farmera „Nowoczesna produkcja – świnie”, przedstawił oficjalne stanowisko Związku, na temat FPMW.

Brzmiało ono następująco: Na Fundusz składają się wyłącznie producenci, a rządzą nim przetwórcy i garstka producentów. Funduszem powinni rządzić wyłącznie producenci, którzy mogliby zlecać zadania przetwórstwu – oficjalne stanowisko wystosowane przez dr Mariana Kapłona, prezesa KZP-PTCH.

W skład zespołu zarządzającego finansami Funduszu wchodzą zarówno przedstawiciele producentów i hodowców świń ale też branży przemysłu mięsnego.

Czytaj więcej na www.farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • stop manipulacjom 22-06-2015, 09:16:
na razie to ubojnie muszą w cenie uwzględnić składkę i potem ją odprowadzić. Wiadomo że gdyby opłaty zostały zniesione cena za żywiec nie uległa by zmianie. Jeśli hodowcy ( a raczej kilka organizacji "społecznych" chce tą kasę przeznaczyć na swoje podróże to najlepiej by było gdyby składki były pobierane nie poprzez ubojnie ale w inny sposób- US albo jak abonament telewizyjny ;)
  • witoldciereszko@wp.pl 20-06-2015, 21:41:
Słusznie, funduszem promocji powinni zarządzać producenci jako główny dysponent funduszu poprzez firmy profesjonalne do przeprowadzenia promocji.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.