Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Z udziałem Lecha Wałęsy promocja polskiej żywności zyska odpowiednią skalę

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozyczy.pl
  • Data: 26-02-2009, 15:04
Z udziałem Lecha Wałęsy promocja polskiej żywności zyska odpowiednią skalę

SRW RP udało się przekonać Lecha Wałęsę, aby w dobie panującego kryzysu wspólnie z nimi propagował polskie przetwórstwo i wspierał polskich eksporterów. Działania w ramach programu "Meat in Europe " są uzgodnione z KE. Komisja podziela opinię, że Lech Wałęsa jest najbardziej rozpoznawalną europejską twarzą - wynika z rozmowy z Piotrem Ziemann, szefem programu "Meat in Europe", którą przeprowadził serwis portalspozywczy.pl.

- Na jakim etapie jest obecnie program Meat in Europe?

- Program promocji mięsa i jego przetworów Meat in Europe wkracza w decydującą fazę. Klamrą spinającą całość jest wyjazd do Japonii na największe targi świata Foodex 2009 w Tokio. Polscy przetwórcy z branży mięsnej wspólnie z ministerstwem rolnictwa i ARR dowiedli, iż nie odstajemy od innych krajów w promowaniu produktów spożywczych na rynkach całego świata. Dowodem tego jest nagroda Grad Prix na Word Fodd w Kijowie w listopadzie 2008r.

- Od wczoraj wiemy, że twarzą programu podczas wyjazdu na Foodex 2009 będzie Lech Wałęsa. To Pana osobisty sukces?

- Inne kraje mają dużo więcej środków na promocję. My mamy prezydenta Wałęsę. Chwała mu za to, że dał się przekonać i znalazł czas by być z nami i w trudnym okresie wspierać polski eksport, oraz polskich przetwórców z branży mięsnej. Uogólniając, nasze dotychczasowe działania przekonały wielu, że umiejętne wykorzystanie środków unijnych pozwala na promocję z dużo większym rozmachem. Wielkie zaangażowanie członków SRW RP z jej szefem Zbigniewem Nowakiem na czele daje możliwość bezpośredniego uczestnictwa w promocji. To pozwala na natychmiastowe kontakty handlowe.

- Co jeszcze instrumenty wykorzystuje SRW RP, aby promować polskie mięso na świecie?

- Dzisiaj 25 firm członków SRW RP ma do dyspozycji profesjonalną obsługę KiG Centrum Promocji i 150 mkw stoisko z polskimi kucharzami przyciągające swoimi kulinariami zagranicznych kontrahentów. Jednak nadal środki przeznaczane na promocję na przykład w USA są o wiele większe. Stany Zjednoczone przeznaczają rocznie 250mln USD na samą promocję artykułów w Japonii. CMA - niemiecka organizacja przetwórców dysponuje rocznie 100 mln Euro na promocję.

- Rząd wspiera przetwórców w działaniach propagującyh polską żywność?

- Od roku przekonywaliśmy polskich polityków do wspólnego działania, co przyniosło spodziewane efekty. Wyjazd na Ukrainę ministra Andrzeja Dychy pozwolił otworzyć rynek ukraiński i możliwość bezcłowego kontyngentu wielkości 25 tys. ton miesięcznie w 2008 r. Realizując nasze inicjatywy za granicą zawsze staramy się zabierać ze sobą osobę najbardziej rozpoznawalną w kraju, gdzie promujemy polskie produkty.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Anita Przybysz-Molveno 2009 26-02-2009, 21:35:
Gratulacje
  • Zdziwiony 26-02-2009, 21:11:
To Wałęsa nie jest wegetarianinem?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH