Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Za 5 lat ZM Polonus w pierwszej dziesiątce firm mięsnych?

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2013, 14:35
Za 5 lat ZM Polonus w pierwszej dziesiątce firm mięsnych?
Mariusz Rusin, prezes ZM Polonus (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Zamierzamy skupić się na sednie biznesu - naszym głównym celem jest oczywiście produkcja a pozostałe obszary docelowo chcielibyśmy mieć wyoutsource'owane albo zminimalizowane do możliwie najniższego poziomu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes ZM Polonus. Z nim, oraz Igorem Kaszewskim, członkiem zarządu ZM Polonus, rozmawiamy o przyszłości zakładu, systemach wspomagających zarządzanie, automatyzacji i marketingu na rynku mięsa.

- Korzystają Panowie z systemów wspomagających zarządzanie?

Mariusz Rusin: Powoli finalizujemy procesy związane z wdrożeniem systemu IT. W naszym zakładzie moduł planowania jest bardzo rozbudowany. To konieczność - więc będziemy nadal go doskonalić, aby uzyskać maksymalną ilość informacji. Zamierzamy testować różne modele planowania, żeby móc podejmować trafne decyzje w zakresie planowania produkcji, stanów magazynowych i zarządzania marżą.

Igor Kaszewski: Przy niewielkiej rentowności branży ma to kolosalne znaczenie. Przy dużej skali produkcji, błędne decyzje w tym zakresie mogą mieć opłakane skutki.

Mariusz Rusin: Dużą uwagę przykładamy również do planowania zakupu surowców. Dzięki temu możemy wyprzedzić pewne ruchy cenowe na rynku. Podpisujemy umowy, które część ryzyka pozwalają przenieść na dostawcę surowca.

- Jak wygląda pomysł na wypromowanie marki Polonus?

Mariusz Rusin: Przeciętny konsument rozpoznaje tylko nazwę produktu, jak np. polędwica sopocka, ale nie rozpoznaje marki. Budowa silnego brandu to długi i kosztowny proces. Na początek skupimy się zatem na budowie rozpoznawalności nazwy, oraz pozytywnego wizerunku spółki wśród klientów biznesowych. Dopiero następnym krokiem będzie wprowadzenie linii produktowych czy nawet promocja konkretnych wyrobów.

- Czy w tym roku można się spodziewać pierwszych kampanii reklamowych?

Mariusz Rusin: W tym momencie nie przewidujemy jeszcze tego typu działań. Skupimy się na budowaniu świadomości u naszych odbiorców, tak aby chcieli oni zamawiać proponowane przez nas produkty i oferowali je swoim klientom. Nacisk w przekazie do odbiorców kładziemy na odpowiednie ceny i wysoką jakość. Próba promocji marki, w momencie kiedy nie stoi za nią odpowiednia organizacja, na tyle silna, aby była w stanie tę markę utrzymać i rozwijać, byłaby „strzelaniem z armaty do wróbli".

- Wróćmy do samego zakładu. Czy planowane są ruchy w zakresie zatrudnienia?

Mariusz Rusin: Zatrudniamy ok. 270 pracowników. Do tego dochodzi jeszcze częściowy outsourcing. Nie planujemy zwiększenia kadry. Będziemy natomiast przeprowadzać zmiany w zakresie formy zatrudnienia.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ? 11-04-2013, 00:31:
dlaczego nikt nie komentuje tak mądrych wypowiedzi?
  • autor 06-04-2013, 22:00:
Z niecierpliwością będę obserwował dalsze poczynania.
  • rk 05-04-2013, 21:11:
Piękny Prezes, piękny ........ a jaki inteligentny

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH