Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Za nami finał II Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina”

  • Autor: informacja prasowa
  • Data: 23-08-2017, 12:15
Za nami finał II Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina”
fot. mat. pras.

Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza była Głównym Partnerem Merytorycznym Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. 19 sierpnia 2017 r. odbyła się gala finałowa drugiej edycji tego kulinarnego święta. Kucharze musieli przygotować potrawę z dowolnej części gęsiny, a jury w składzie największych kulinarnych sław wybrało najbardziej wyjątkowe dania. KRD-IG jako partner wydarzenia zadbała o aspekt edukacyjny imprezy, przypominając jednocześnie o walorach polskiej gęsiny oraz jej pozycji na europejskim rynku.

Głównym celem II Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego była promocja zalet i wartości odżywczych mięsa z gęsi. Choć gęsina nie jest tak popularna jak kurczak czy indyk, zajmuje ona ważne miejsce na rynku mięsa drobiowego. KRD-IG, będąc partnerem merytorycznym, odpowiadała między innymi za dobry wizerunek polskiej gęsiny podczas festiwalu.

Konkurs adresowany był do szefów kuchni, wyłonionych w festiwalowych kwalifikacjach, jednakże mniej doświadczeni adepci gastronomii mogli spróbować swoich sił i uczyć się od mistrzów. Przed jury, w którym zasiedli znani szefowie kuchni, m.in. Kurt Scheller, Robert Sowa czy Teofilos Wafidis, wystąpiło 12 dwuosobowych zespołów. Uroczystą galę finałową poprowadziła Monika Zamachowska.

– Mięso z gęsi zalicza się do produktów o wyjątkowych cechach. Różni się ono od innych gatunków drobiu, przede wszystkim ze względu na wysoką wartość energetyczną, a także ilość składników mineralnych. W Polsce roczna produkcja mięsa gęsiego wynosi ponad  29 tys. ton, z czego większość jest eksportowana, głównie do Niemiec. Pora na promocję gęsiny wśród Polaków, nie tylko w okolicach dnia św. Marcina. Właśnie dlatego Krajowa Rada Drobiarstwa wspiera konkurs, który ma na celu przypomnieć konsumentom o walorach tego szlachetnego mięsa również w sezonie letnim – mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

Ponieważ Polska jest jednym z głównych producentów gęsiny w Europie, takie wydarzenia, jak festiwal „Gęsina nie tylko na św. Marcina” nabierają szczególnego znaczenia pod kątem promocyjnym i edukacyjnym. Są one okazją do spopularyzowania potraw z gęsiny w branży gastronomicznej, a także wśród kulinarnych smakoszy, liderów opinii i osób, które dotychczas sięgały po inne gatunki drobiu. Konkursowemu gotowaniu towarzyszyła m.in. prezentacja na temat wartości żywieniowej gęsiny. Festiwal odbył się w Pabianicach w restauracji Wzorcownia
by W. Bober w Hotelu Fabryka Wełny Hotel & Spa. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH